Tijekom dvije godine tvrtka UMiUM d.o.o. iz Zagreba, Građevinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, PNZ svetovanje projektiranje d.o.o. iz Ljubljane radili su na izradi prometnog Master plana funkcionalne regije Istočna Hrvatska, a Razbor d.o.o iz Zagreba pružao je savjetodavne usluge. Riječ je o strateškom dokumentu kojemu je cilj poboljšati prometnu dostupnost cijelog područja kroz razvoj učinkovitog prometnog sustava koji će odgovarati potrebama gospodarstva i stanovnika na prostoru funkcionalne regije Istočna Hrvatska, a koja obuhvaća geografski prostor pet županija: Virovitičko podravsku, Osječko-baranjsku, Vukovarsko-srijemsku, Požeško-slavonsku i Brodsko-posavsku županiju koje su županije partneri.
– Master plan bi kao takav trebao biti osnova za daljnji razvoj prometa u predmetnoj funkcionalnoj regiji, a samim time i u Virovitičko-podravskoj županiji. On je definitivno osnova za daljnje planiranje razvoja urbanih sredina i urbanog razvoja općenito cijele regije, samim time i gospodarske priče, jer znamo da promet nije sam sebi svrha nego je tu da podrži gospodarske aktivnosti, a onda da pruži adekvatne i učinkovitije vidove i načine putovanja za građane – rekao je Ivica Perica, vlasnik i direktor tvrtke UMiUM te naglasio njegovu ulogu u povlačenju EU sredstava.
OSNOVA ZA PROMJENE
– On je definitivno osnova za povlačenje EU sredstava i kao takav je sufinanciran iz EU. U principu glavnina tih stvari koje su navedene u Master planu su već usklađene s Nacionalnom strategijom razvoja prometnog sustava i kao takav će biti prihvatljiv za sufinanciranje iz EU sredstava. Znači to je jedan veliki korak i bitan „milestone“ u samom povlačenju EU sredstava – naglasio je Perica.
Projekt „Prometni Master plan funkcionalne regije Istočna Hrvatska“ vrijedan je ukupno 6.618.000 kuna, a prijavila ga je Agencija za regionalni razvoj Virovitičko-podravske županije VIDRA. Nositelj izrade Master plana je Virovitičko-podravska županija.
Razvoj prometnog sustava u Republici Hrvatskoj smatra se izuzetno važnim za ekonomski i socijalni rast, kao i za međunarodnu povezanost. Prometni sustav koji se sastoji od prometne infrastrukture te organizacije i upravljanja njome instrument je regionalnog razvoja koji pokreće razmjenu dobara te bolju pristupačnost svim ekonomskim, zdravstvenim, turističkim i ostalim sadržajima.
POTREBNA NOVA ULAGANJA
Tako je izrađena i usvojena Strategija prometnog razvoja Republike Hrvatske od 2017. do 2030. godine koju je Vlada Republike Hrvatske donijela na sjednici održanoj 24. kolovoza 2017. godine. Navedenom Strategijom Hrvatska je podijeljena na šest funkcionalnih regija koje karakterizira visoka razina prometne interakcije unutar njihovog prostora: Središnja Hrvatska, Istočna Hrvatska, Sjeverni Jadran, Sjeverna Dalmacija, Središnja Dalmacija, Južna Dalmacija. Kada je riječ o dosadašnjem ulaganju u prometnu infrastrukturu na području Istočne Hrvatske, Perica ističe kako rezultati nisu zadovoljavajući.
– U proteklom razdoblju nije se previše ulagalo u prometnu infrastrukturu. Ulagalo se u autoceste na području cijele Hrvatske, ali su drugi vidovi zanemareni. Željeznička infrastruktura je poprilično zaostala i sada vidimo da se u posljednjih nekoliko godina pokušava uhvatiti korak i u tom segmentu. Smatramo da bi se također trebalo poraditi na lokalnim i županijskim cestama. Za samu Viroviticu i Virovitičko-podravsku županiju brza cesta prema Zagrebu je nešto što bi zasigurno pomoglo u razvoju ovoga kraja, stoga vjerujem da će se nastaviti u tom smjeru da ona uistinu bude u dogledno vrijeme i izgrađena – istaknuo je Perica.