Regionalni znanstveni centar Panonske Hrvatske provodi aktivnost identifikacije učenika četvrtog razreda na darovitost u području prirodoslovlja, a u tomu sudjeluje ukupno 2162 učenika iz Osječko-baranjske i Virovitičko-podravske županije. Naime, uz pomoć školskih koordinatora iz ukupno 79 osnovnoškolskih ustanova u ove dvije županije proveden je cjelokupni postupak testiranja, koji obuhvaća prikupljanje podataka i dokumentacije, pripremu učitelja, roditelja i učenika za postupak identifikacije te sam postupak testiranja učenika.
U testiranju se ne koriste klasični zadaci iz matematike, već zadaci koji omogućuju uočavanje potencijala učenika, njihove matematičke kreativnosti i načina rješavanja problema, pri čemu ponekad zaključak o potencijalnoj darovitosti iznenadi i samog učenika i njegovog nastavnika, jer učenik inače nije zainteresiran, motiviran ili aktivan na nastavi matematike, a ima potencijala koji ostaju neuočeni zbog osobina ličnosti ili nekih drugih razloga.
– Rano uočavanje potencijalne darovitosti omogućuje i pravovremeno pružanje podrške cjelokupnom razvoju darovitog djeteta, zbog čega su prednosti ovog testiranja za svakog učenika nemjerljive. Identifikacijom potencijalno darovite djece obuhvaćaju se i oni učenici koji nisu iznimno daroviti u području, već imaju potencijala za razvoj i rast, što smatramo jako važnim. Testiranjem u ovoj dobi skreće se pozornost na identificirane učenike i potiče se njihova okolina na djelovanje koje će omogućiti rast potencijala – ističu iz Regionalnog znanstvenog centra Panonska Hrvatska.
Rezultati testiranja će omogućiti uočavanje potencijalne darovitosti učenika. Prednosti ovog testiranja za darovite učenike su nemjerljive, jer omogućuju da se na vrijeme pruži podrška u razvoju učeničkih sposobnosti kroz sustavno praćenje, obogaćivanje programa i pružanja podrške darovitim učenicima.
(www.icv.hr, tj)