Završne radove na obnovi zgrade Željezničkog kolodvora Osijek obišli su danas (četvrtak) župan Osječko-baranjske županije Ivan Anušić, gradonačelnik Grada Osijeka Ivan Radić i predsjednik Uprave HŽ Infrastruktura Ivan Kršić.
Radovi su počeli u travnju 2021. godine, odvijaju se planiranom dinamikom te je do sada obavljeno gotovo 90 posto planiranog posla. Izvođač radova je tvrtka Projektgradnja plus d.o.o. Gornja Vrba. Ukupna vrijednost radova iznosi gotovo četiri milijuna eura.
Radovi na zgradi izgrađenoj 1870., dograđenoj 1898. i 1920. godine, a nakon 2. Svjetskog rata ožbukanoj, sada su obuhvatili obnovu pročelja, reorganizaciju i uređenje interijera, sanaciju peronske nadstrešnice i uređene površine ispod nadstrešnice te rekonstrukciju i poboljšanje postojećih tehničkih sustava (grijanje i hlađenje, vodovod i odvodnja, elektrotehničke instalacije i rasvjeta).
Radovi se izvode u fazama kako bi što manje utjecali na funkcioniranje kolodvora i odvijanje putničkog prometa.
Kolodvorska zgrada Osijek nalazi se u sklopu zaštićene kulturno-povijesne cjeline grada Osijeka upisane u Registar kulturnih dobara RH te se na njezinu obnovu primjenjuju odredbe Zakona o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara i svi propisi koji se odnose na zaštićena kulturna dobra.
Stoga je sukladno zahtjevu konzervatora vanjski dio zgrade vraćen u izvorno stanje, a unutrašnjost prilagođena budućim potrebama putnika i korisnika zgrade.
– Zgrada je prije početka obnove bila u dosta lošem stanju te smo je cjelovito obnovili, s tim da je dio radove još u tijeku. Pri tomu smo je doslovno “ogolili” do nosive konstrukcije, a uz novu organizaciju interijera koja usklađena s potrebama HŽ-a i putnika, rade se nove instalacije, obloge podova i zidova. Tijekom lipnja ove godine planiran je završetak radova- pojasnio je Tomo Dubovečak voditelj projekta obnove zgrade željezničkog kolodvora.
– Projekt obnove željezničkog kolodvora Osijek je izuzetno bitan prvenstveno zbog uređenja i povećanja funkcionalnosti samog objekta, koji je bio u derutnom stanju i zaista je bila potrebna obnova. Onima koji vlakom dolaze u Osijek prvi susret s gradom i Osječko-baranjskom županijom je upravo zgrada kolodvora zbog čega je izuzetno važno da je ona primjerena. Vrijednost investicije je 4 milijuna eura i ne sumnjam da će upravo ovaj projekt puno značiti svima koji se koriste željeznicom kao prijevoznim sredstvom. Osim toga, HŽ Infrastruktura završava projekt u Laslovu nakon kojeg će se olakšati i ubrzati komunikacija vlakova između Osijeka i Vinkovaca, ali i drugih destinacija na tom pravcu- rekao je župan Ivan Anušić.
Gradonačelnik Grada Osijeka Ivan Radić kazao je kako smo do sada imali neprimjerenu i derutnu zgradu koja ne priliči gradu kakav je Osijek te koliko je važno da upravo zgrada kolodvora kao prva slika i dojam za sve putnike koji dolaze željeznicom bude u primjerenom izdanju.
– S Hrvatskim željeznicama nedavno smo izradili projekt rješenja pružnog prijelaza u Josipovcu, a na području grada Osijeka trenutno se izvode značajni infrastrukturni projekti, poput izgradnje podvožnjaka u Ulici sv. Leopolda Mandića, modernizacija tramvajske infrastrukture, proširenje putničkog terminala u Zračnoj luci Osijek, ali i završetak radova na dionici Osijek-Aljmaš. Dobra infrastruktura preduvjet je razvoja gospodarstva, a Osijek tu bilježi rekordne brojke, s obzirom da unazad 10 godina imamo najveću zaposlenost u gradu i rekordno nisku nezaposlenost- rekao je Radić.
– S obzirom da se radovi na obnovi kolodvora bliže kraju i trebali bi biti završeni ovog proljeća, iskoristili smo ovu priliku da sa županom Ivanom Anušićem razgovaramo i o drugim planovima HŽ Infrastrukture u Osječko-baranjskoj županiji. Ovih dana smo završili izgradnju kolodvorske zgrade i pothodnika Laslovo-Korođ, završavamo modernizaciju devet željezničko-cestovnih prijelaza na području županije, a u planu je i novih 95 na području cijele Hrvatske, pri čemu 11 u Osječko-baranjskoj županiji. Osim toga, pripremamo i dokumentaciju za prilagodbu kolodvora u Erdutu, s obzirom da smo nedavno ušli u schengenski prostor, a projektiramo i dionicu Okučani-Vinkovci. Trenutno imamo 1,5 milijardi eura aktivnih projekata, a do 2032. godine planiramo pokrenuti projekte vrijedne 5 milijardi eura koji se tiču glavnih koridora, od Slovenije do Tovarnika te od Mađarske prema Rijeci- kazao je Ivan Kršić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture.
(www.icv.hr, tj, foto: OBŽ)