Razvijanjem 12-metarske osječke zastave i spuštanjem niz obnovljeni pješački most, u Osijeku je u petak navečer ponovno u promet pušten najpoznatiji simbol grada na Dravi.
Most su nakon višemjesečne obnove zajedno otvorili osječki gradonačelnik Ivan Radić i predstavnik izvođača radova, direktor tvrtke Sitolor d.o.o. Marko Brajković. Riječ je o prvoj generalnoj rekonstrukciji mosta od 1980. godine kada je izgrađen.
– S nestrpljenjem smo dočekali otvorenje mosta. Pješački most je žila kucavica pješačkog i biciklističkog prometovanja s jedne na drugu obalu Drave. Sanacija je bila zahtjevan posao, s obzirom na to da je po svojoj konstrukciji jedinstven u Hrvatskoj i da su mostovi poput osječkog vrlo rijetki. Ukupna vrijednost obnove je 14,5 milijuna kuna – rekao je osječki gradonačelnik Ivan Radić i zahvalio izvođaču radova što radovi završavaju prije 31. prosinca, kada je ugovoreni rok.
Zahvalio je i građanima na strpljenju tijekom radova na mostu, ali i zbog drugih radova koji se odvijaju u gotovo svim dijelovima grada.
– Gradi se kao nikada ranije. Nedavno smo otvorili Kopiku, što je također prva velika rekonstrukcija nakon 46 godina. Modernizacija tramvajske infrastrukture ide svojim tijekom, kao i radovi na izgradnji pročistača otpadnih voda. Radovi na obnovi Tvrđe završeni su u istočnom dijelu, trenutačno se odvijaju u središnjem i idu prema zapadnom ulazu. Ulaže se najviše u posljednjih 30 godina, na području grada imamo investicije vrijedne preko milijardu kuna – rekao je gradonačelnik.
Direktor tvrtke Sitolor Marko Brajković rekao je da je most sada u boljem statičkom i dinamičkom stanju nego kad je bio nov, jer su pri sanaciji upotrijebljeni materijali posljednje generacije.
– Osječani mogu biti zadovoljni kvalitetom obnove. Ostalo je još nešto malo radova u podzemnim komorama, ali to neće ometati prometovanje mostom – kazao je Brajković.
Podsjetimo, obnova mosta odvijala se u dvije faze. Prva faza obuhvatila je rekonstrukciju čelične konstrukcije mosta i odvijala se između kolovoza i prosinca 2020. Bio je to vrlo zahtjevan posao za koji su bili angažirani i alpinisti. Izvedena je potpuna zamjena gornjih priključnih elemenata (ukupno 102 komada), antikorozivna zaštita čelične užadi, čišćenje i uređenje te antikorozivna zaštita pilona, kao i sanacija upornjaka.
U drugoj fazi, koja se odvijala od listopada prošle godine, obnovljena je betonska konstrukcija odnosno hodna površina koja se sastoji od 50 armiranobetonskih ploča presvučenih asfaltom, koji je prethodno potpuno uklonjen i očišćen. Obavljena je i zamjena oštećenih armatura, zaštitno premazivanje, te obnova ograda, a u posljednjih mjesec dana postavljao se završni (gazni) sloj.
Inače, raspon konstrukcije pješačkog mosta iznosi 210, visina pilona 35, a širina hodne površine pet metara.
(www.icv.hr, tj)