Priprema obroka, upravljanje novcem i lakše snalaženje u svijetu zapošljavanja – samo su neke od temeljnih životnih vještina koje će ranjive skupine djece i mladih naučiti u okviru LifeLAB projekta – škole životnih vještina.
Riječ je o društveno-integriranom eksperimentalnom programu pružanja planske i neprekidne potpore u razvoju ključnih kompetencija za samostalni život kod ranjivih skupina djece od sedam godina, mladih do 25 te nezaposlenih do 29 godina.
Projekt su u Osijeku predstavile partnerske organizacije – Pučko otvoreno učilište Osijek, Udruga obitelji djece s autizmom Dar i Udruga za rad s mladima Breza, a potporu im je pružio i Ivan Radić, gradonačelnik Osijeka.
– Ovim projektom osigurano je 1,3 milijuna kuna iz Europskog socijalnog fonda, s ciljem pomaganja onima kojima je naša pomoć uistinu i potrebna. Sredstva su namijenjena za čak 115 korisnika, kako bi naučili temeljne životne vještine i u konačnici bili spremni za izlazak na tržište rada. Gradu je to svakako u interesu, brinemo o svim skupinama društva, osobito socijalno potrebitima, stoga itekako podržavamo ovaj projekt – istaknuo je gradonačelnik Radić, dodavši i kako je u tijeku izgradnja novih 68 stanova za socijalno ugrožene skupine na području Osijeka.
Podsjetio je kako Grad Osijek, zajedno sa svojim trgovačkim društvima i ustanovama, kojima pripada i Pučko učilište, u ovome trenutku provodi projekte vrijedne 1,2 milijarde kuna. Istaknuo je pritom kako je Grad pred novim financijskim razdobljem postavio visoke ciljeve te planira provoditi projekte vrijedne više od 2 milijarde kuna.
Ivana Šibalić iz Udruge Breza pojasnila je kako je Škola životnih vještina namijenjena djeci i mladima bez primjerene roditeljske skrbi, s problemima u ponašanju, s poremećajima iz spektra autizma, srednjoškolcima strukovnih škola te nezaposlenim mladima.
Ravnatelj Pučkog otvorenog učilišta Marin Seleš dodao je kako će 10 obveznih i 2 izborna modula Škole voditi stručnjaci iz područja domaćinstva, pripreme obroka, osobnih financija, profesionalne orijentacije, zdravstvenoga odgoja, digitalnih kompetencija, održive zajednice, osobnoga razvoja, slobodnoga vremena te engleskoga jezika i kreativnih vještina.
– Cijeli će program Škole biti uključen u evaluaciju i procjenu učinka korisnika kako bi se izradila validacijska studija o postignućima – zaključio je Seleš.
(www.icv.hr, tj)