U suradnji Grada Virovitice i Ureda za udruge Vlade RH, danas (utorak) je u Gradskoj vijećnici održano predstavljanje programa Građani, jednakost, prava i vrijednosti (Citizens, Equality, Rights and Values programme – CERV). Tim putem, osim samog Programa i njegovih ciljeva, predstavljene su i mogućnosti financiranja za neprofitni sektor i jedinice lokalne i regionalne samouprave, te način prijave na isti.
Okupljene, među kojima su bili predstavnici raznih udruga s područja grada, ali i izvan njega, pozdravio je i poželio uspješan rad gradski pročelnik Upravnog odjela za društvene djelatnosti Alen Bjelica, te je pritom zahvalio Vladinom Uredu za udruge na ostvarenoj suradnji.
Nešto više o samom CERV programu, što on nudi za neprofitne organizacije i udruge, ali i ustanove i jedinice lokalne samouprave okupljenima je pojasnila Saša Šegrt, savjetnica u Vladi i Uredu za udruge, koji je Nacionalna kontakt točka CERV programa zadužena za informiranje i educiranje o Programu, jačanje njegove vidljivosti u RH i pružanje tehničke podrške prijaviteljima i provoditeljima projekata.
– Ovaj program je dosad najveći program u povijesti Europske unije, a nastao je spajanjem nekoliko programa iz ranijeg programskog područja. U razdoblju od 2021. do 2027. godine predviđeni proračun CERV-a je 1,55 milijardi eura za organizacije iz cijele Europske unije. Ideja je da se taj projekt proširi tako da će, pretpostavljamo, zemlje pristupnice u budućnosti imati mogućnost apliciranja na ovaj fond. On je raspodijeljen u četiri tematska područja. Prvi su Vrijednosti Unije, drugi je Jednakost, prava i rodna ravnopravnost, treći Uključenost i sudjelovanje građana, a četvrti je Daphne, borba protiv svih oblika nasilja – objasnila je S. Šegrt te istaknula kako su udruge sjajan primjer uspješnog povlačenja sredstava iz EU fondova.
– Na raspolaganju kroz pretpristupne fondove i kroz fondove nakon ulaska Hrvatske u Europsku uniju, udruge su gotovo uvijek povukle najveći dio sredstava, više od 90 posto – zaključila je S. Šegrt.
(www.icv.hr, eat, Foto: E. Aragović Turkalj)