Danas (petak) je u sklopu dvodnevnog STEM fest Slavonija predstavljen projekt „Kreativna STEM revolucija u Slavoniji“ i STEM učila nastalih kroz projekt. Riječ je o projektu jačanja kapaciteta Dječjeg kreativnog centra DOKKICA i Udruge za razvoj zajednice Kreaktiva za razvijanje održivih programa aktivnog uključivanja djece i mladih te opće populacije u popularizaciju STEM-a na području istočne Hrvatske, u svih pet slavonskih županija.

– Ovaj projekt pokrenut je prije dvije godine i baziran je na jačanju kapaciteta organizacija civilnog društva za razvijanje programa popularizacije STEM-a. Upravo smo to i htjeli, a ujedno smo i htjeli snažne partnere, visoko obrazovne ustanove i institucije koje zapravo obrazuju buduće znanstvenike, a cilj nam je bio pokrenuti istočnu Hrvatsku odnosno pet slavonskih županija. Mi smo kroz to ujedinili naše kapacitete i zajednički doprinijeti popularizaciji STEM-a – kaže Ines Novak, predsjednica Dječjeg kreativnog centra “Dokkica” i voditeljica projekta “Kreativna STEM revolucija u Slavoniji” te ističe kako i za cilj imaju uvesti STEM pristup u obrazovanju.

– STEM pristup obrazovanju za bolju učinkovitost i bolji ishode učenja. Taj STEM pristup obrazovanju obuhvaća jedan pristup gdje se interdisciplinarno i međudisciplinarno zapravo pristupa i znanosti, i školskim predmetima. Dakle želimo pokrenuti promišljanje o tome kako bi obrazovanje moglo izgledati u budućnosti. Mi se jako zalažemo za STEM pristup u obrazovanju i upravo ovim festivalima želimo pokazati da je STEM pristup važan i zabavan. Taj proces u učenju kroz različite pristupe i metode i više područja znanosti gdje se spajaju i matematika, i fizika, i kemija i umjetnost je zapravo nešto što predstavlja jedan pristup koji definitivno više odgovara učenicima – kaže Novak.

Također, kroz projekt je u suradnji s projektnim partnerima i timovima osmišljeno pet jedinstvenih STEM učila pomoću kojih se provode STEM radionice gdje djeca na zabavan interaktivan način uče različita područja znanosti.

– Naš tim je osmislio pet jedinstvenih STEM učila koja se imaju prilike vidjeti na našim festivalima. Ponosni smo na naša učila jer pomoću njih djeca uče različita područja znanosti, a ono što je najvažnije je da uče kroz igru i na zabavan način. Tako učilo „Neuronska postaja“ pomoću kojeg djeca uče kako pomoću mirisa nešto proživljavamo, kako to prolazi kroz naš živčani sustav, kako kroz mirise nastaju sjećanja i slično. Učilo „Vidjeti okom nevidljivo“ u sebi ima termo kameru i recimo djeca pomoću toga mogu vidjeti toplinu pošto ju ovako mi ne vidimo jer termo kamera na drugačiji način to prikazuje. Učilo „Održiva zajednica“ je učilo pomoću kojeg djeca uče o održivoj zajednici kroz gradnju održivog sela ili grada odnosno od čega se sve sastoji jedna održiva zajednica. Učilom „Kemija u boji“ smo htjeli djeci na zanimljiv način približiti kemiju, pa je tako periodni sustav na kockicama kroz koje uče, a imaju prilike i mućkati i istraživati kemiju na taj drugačiji način. I peto učilo je „Kriptografija“, vrlo atraktivno učilo pomoću kojeg uče metodu šifriranja poruka, odnosno raditi šifre, dešifrirati i slično – objašnjava I. Novak.

– Vi kada vidite znanost na djelu, kada učite na takav interaktivan način, to je poseban doživljaj. Kao što je i sam projekt imao za cilj jačati kapacitete civilnog društva, mi smo kroz ovu prvu fazu ojačali i spremni smo nastaviti tako i dalje, iako je projekt sada pri završetku. Nadamo se da ćemo i ovim projektom doprinijeti uzlaznom trendu podizanja i svijesti o tome da je STEM važan i da je STEM pristup zapravo jednako dobar za obrazovanje i za rast civilnog društva – dodaje. 

(www.icv.hr, ib; foto: I. Barčan)