U sklopu Erasmus+ programa „Dobri primjeri prakse: usvoji, uvježbaj, primijeni“ odrađene su dvije mobilnosti u inozemstvo.

Prva mobilnost se održala od 18. veljače do 2. ožujka u kojoj su sudjelovali učenici Industrijsko-obrtničke škole Virovitica. Učenici čak sedam zanimanja naše škole: instalateri grijanja i klimatizacije, vodoinstalateri, automehaničari, strojobravari, CNC operateri, stolari i elektromehaničari su odrađivali praksu kod obrtnika u Frankfurtu.

KWVD (Kroatische Wirtschaftsvereinigung e. V.) tj. Hrvatski gospodarski savez u Njemačkoj je bila organizacija uz čiju su pomoć organizirane prakse da bi se sve odradilo prema zadanim ishodima učenja. 

Glavni i osnovni smisao njihove mobilnosti jest razvijanje praktičnih vještina u vlastitom zanimanju, međunarodna suradnja, razmjena kultura i razvijanje sposobnosti rada i kompetentnosti u multikulturalnom okruženju.

-Ovakva praksa pokazala se uspješnom jer pomaže u izgradnji osobnosti i prihvaćanju različitosti. Komunikacija se odvijala uglavnom na engleskom jeziku tako da su učenici razvijali i jezične kompetencije. Osim toga, imali su prilike naučiti i neke njemačke riječi, ali su se i trudili svoje domaćine naučiti govoriti na hrvatskom jeziku – kažu iz škole.

Tijekom boravka u Frankfurtu, nastavnici u pratnji bili su Dominik Turković, nastavnik povijesti i mađarskoga jezika i Ivan Vrbančić, nastavnik tjelesne i zdravstvene kulture.

Osim mobilnosti učenika, također se održala i mobilnost nastavnika od 3. ožujka do 9. ožujka. Šest djelatnika Industrijsko-obrtničke škole Virovitica Barbara Borovec, Maja Ivanac, Slobodan Koletić, Zoran Kozjak, Igor Koletić i Dražen Branibor bili su na usavršavanju u obliku „job-shadowing-a“ u sklopu navedenog Erasmus+ projekta u grad Sevilla u Španjolskoj.

-„Job-shadowing“ je oblik stručnog usavršavanja gdje nastavnik promatra i prati rad kolege iz neke europske ustanove na njegovom ili njezinom radnom mjestu. Na taj su način proučavali svakodnevni posao, radno okruženje, metode i načine rada na praksi i u nastavnom procesu te sustav i tipove obrazovanja u Španjolskoj. Vidjeli su primjere dobre prakse na djelu od kojih će neke moći upotrijebiti u vlastitu radu – kažu iz škole. 

Nakon odrađenih mobilnosti, projektne aktivnosti se dalje nastavljaju do završetka projekta. Učenici će na satima razrednika, a nastavnici na Nastavničkom vijeću, predstaviti dobre primjere koji se mogu primijeniti i u našoj školi, ali i kroz planirane ostale aktivnosti i svim ostalim učenicima i djelatnicima naše škole, a i šire zajednice.

(Industrijsko-obrtnička škola Virovitica)