U četvrtak, 25. travnja, psihologinja Sandra Matošina Borbaš, upraviteljica Obiteljskog centra, područna služba Virovitičko-podravska, a u organizaciji Centra za knjižničnu djelatnost Veleučilišta, održala je predavanje studentima i nastavnicima na temu Smisleno učenje: izazov i prilika. Predavanje je održano u povodu obilježavanja ovogodišnje Noći knjige koja je kao sad već tradicionalna hrvatska manifestacija, predvodila događanja vezana uz izazove u društvu.
Voditeljica Centra za knjižničnu djelatnost Ivana Vidak Teskera na početku predavanja je upoznala prisutne o Noći knjige, koja se sad već održava 13. godinu zaredom, a vezana je uz 23. travanj kao Svjetski dan knjige i Dan hrvatske knjige. S obzirom da je programski Noć knjige 2024. zanimalo na koje se načine nosimo s izazovnim vremenima. U kakvoj literaturi pronalazimo utjehu i motivaciju za promjene? Kakve nam odgovore na suvremene prijetnje nude književnost i znanost? Što nam savjetuju psiholozi? Kako se branimo od pseudočinjenica i lažnih vijesti? I konačno: kako možemo, zahvaljujući onom što čitamo u knjigama, mijenjati sebe, a onda i ishode koji su pred nama? Upravo zato izbor kako obilježiti Noć knjige pao je na suradnju s Obiteljskim centrom Virovitičko-podravske županije.
Na predavanju je na interaktivan način i kroz praktične primjere bilo govora o vrstama pamćenja kroz faze, odnosno kroz senzorno, kratkoročno i dugoročno pamćenje.
Najzanimljiviji dio su bili primjeri mnemotehnike, koje uvelike mogu olakšati proces pamćenja, a time i učenja, kao što su na primjer skraćivanje, kodiranje, rime i ritam.
Sandra Matošina Borbaš je istaknula da ostvariti i razvijati suradnju s Veleučilištem u Virovitici te na taj način pristupiti i biti podrška studentima ove ustanove zaista je bilo zadovoljstvo te kako od ove godine postoji suradnja Obiteljskog centra s Veleučilištem te ova aktivnost nije jedina koju Obiteljski centar i Veleučilište odrađuju zajedno, ali je prva usmjerena prema studentima. Također, zadovoljstvo je bilo pokazati studentima kako si svoje obaveze učenja za ispite koje donosi studiranje mogu olakšati i unaprijediti, s nadom da će se direktna korist vidjeti i u praksi.
Svakako, u ovim izazovnim vremenima treba naučiti i ovladati brojnim izazovima, a ako studenti mogu iz različitih tehnika olakšati proces učenja, to je benefit koji ostaje trajno.
(icv.hr, VUV)