HRT je objavio priču o profesorici hrvatskog jezika koja je iz studentskih klupa stigla na svoje prvo radno mjesto, u gimnaziju u Virovitici. Što je reforma obrazovanja donijela u tom predmetu, posebice u obradi lektire ispričala je novinarki Sunčici Findak.
Mlada profesorica Jelena Markušić svoje prvo radno mjesto dobila je u virovitičkoj gimnaziji. Prednost joj je, kaže, što je došla u odličnu školu. Pitamo ju je li je fakultet pripremio za drugačiji način rada u reformi?
– Ne mogu reći da sam bila potpuno spremna, jer svaki razred je živi organizam, mislim da nas ne pripremaju dovoljno dobro za ulaženje u razred, ali to se stječe iskustvom i kad se upozna učenika, onda se prema njemu odabiru metode. Jer ne mogu svi učenici raditi po određenom propisu kao što ni mi odrasli ne možemo tako funkcionirati – odgovara.
Zato su i satovi lektire, u prvim razredima – dinamični. Ako primijeti da je učenicima neko djelo imalo apstraktno, komplicirano, učini ga zanimljivim i pristupačnim. Tako su nedavno, kad su obrađivali Šenoinog Prijana Lovru – organizirali suđenje Lovrinim roditeljima.
Letizia je izabrala sam ‘Jane Eyre’, jer knjiga je feministička i to joj se sviđa. Filip je pak izabrao knjigu o omiljenom mu punk-bendu. Pripremio je nakon toga prezentaciju preko Instagram profila, sa slikama i nekoliko pjesama.
I nastavu hrvatskog profesorica im nastoji približiti. Kaže, književni sadržaji su im draži, a jezični malo apstraktni, pa sve čini da i te sadržaje razumiju. Organiziraju različite jezične parole, debate o jezičnim pitanjima i raprave.
U gimnaziji je i šest centara izvrsnosti koji učenike okupljaju subotom. Dolaze u velikom broju.
– Dobro smo povezani sa reformom, jer se rade teme izvan nastavnog plana i programa ono što učenike zanima, ono što oni žele – kaže ravnatelj Gimnazije Petra Preradovića Kristijan Gostimir.
U pripremi je i sedmi centar izvrsnosti. Pogađate – onaj iz hrvatskog jezika. (vijesti.hrt.hr)