U susret sve većem interesu za turizam u Virovitici, razgovarali smo s novom direktoricom Turističke zajednice grada Virovitice. Od 1. prosinca prošle godine, Tamara Štefanec preuzela je vođenje ove važne institucije, a s nama je podijelila par riječi o svom dosadašnjem radnom iskustvu, prioritetima za vođenje Turističke zajednice te o planovima za razvoj grada Virovitice kao turističke destinacije. Tim povodom otkrit ćemo prioritete, ciljeve i viziju kojim će se voditi prema novim turističkim ostvarenjima, a kako Virovitica ne bi bila samo prolazna točka, već trajna destinacija koju posjetitelji biraju za svoj odmor i raznovrsna turistička iskustva.

Kakav je bio vaš profesionalni put, koja ste radna iskustva stekli do sada te kako će vam ona pomoći u obavljanju ove funkcije?
Ovo mi je prva prilika da obnašam ovu funkciju. Prije toga, radila sam u Zagrebu u privatnom sektoru, konkretno u jednoj IT firmi. Često su me pitali kako IT može biti povezan s turizmom, no zapravo postoji mnogo zajedničkih točaka. U IT-u sam bila angažirana kao marketinški stručnjak, stoga spajanjem marketinga s turizmom, posebice organizacijom manifestacija, otkrili smo mnogo paralela. Ovo je za mene novo iskustvo, tek sam tri do četiri mjeseca u ovoj ulozi, pa ne mogu reći da sam se već sasvim snašla, ali radna atmosfera je izvrsna. Osjećam da smo skladan tim u Turističkoj zajednici, i za sada nemam nikakvih pritužbi.

Što vas je potaknulo da se prijavite za poziciju direktorice Turističke zajednice grada Virovitice?
Primijetila da, kada napustite ovaj grad, prestajete primjećivati negativne aspekte i počinjete tražiti pozitivne strane. Vidim ogroman prostor za napredak. Baš kao što sam i ja odlazila u našu metropolu i svaki put kada bih se vratila, otkrivala bih samo pozitivne razloge za dolazak u Viroviticu. Smatram da je to pristup koji trebamo koristiti kako bismo privukli naše posjetitelje, naše turiste. Želimo im pružiti odgovore na pitanja zašto, kako i kada doći u Viroviticu. Želimo im pružiti informacije na pravim mjestima i potaknuti ih na posjet.

fotoICV, ilustracija

LOKALNI IDENTITET
Koji su vaši glavni prioriteti i ciljevi?
Bit je u tome da maksimalno iskoristimo sve potencijale koje Virovitica pruža. Turizam više nije vezan samo uz prekrasan krajolik ili impozantne građevine, već je vezan uz sadržaj i ljude. Želimo potaknuti što više posjetitelja i lokalnih dionika da se uključe u održivi turizam. Osobito sam zainteresirana za gastro manifestacije. Iako ima mnogo negativnih aspekata, Turistička zajednica je tu da istakne sve lijepe i pozitivne stvari te ih dodatno obogati.

Planirate li uspostaviti ili pojačati suradnju s lokalnim OPG-ovima, tvrtkama i restoranima kako biste obogatili gradsku gastro ponudu?
Upravo u tome vidim ključnu točku. Moram biti iskrena i izraziti svoje stajalište: potrebno je potaknuti privatne investitore da se uključe u ponudu, jer sigurno postoji potražnja. Često ljudi sumnjaju u ovu ideju, ali osobno vjerujem u nju. Postoji želja za kvalitetnom ponudom, no pitanje je koliko je ona dostupna. Stoga je važno raditi na tome da Virovitičanima pružimo izvrsnu gastro ponudu, potičući lokalne dionike da se uključe. Što se tiče suradnje s OPG-ovima i kreativnim pojedincima, nastojimo ih što više uključiti u naše aktivnosti, jer su oni često povezani s tradicijom i lokalnim identitetom. Važno je istaknuti njihov doprinos kako bi se ljudima bolje predočilo što Virovitica i njeni stanovnici nude.

Kako biste ocijenili rezultate turističke sezone u 2023. godini na temelju ostvarenog broja dolazaka i noćenja? Jeste li zadovoljni brojkama?
Rezultati su zaista ohrabrujući. Iako 2023. nije bila moja godina na ovoj funkciji, analizirali smo postignuća kako bismo pripremili planove za 2024. godinu. Posebno me raduje porast noćenja stranih turista za čak 75 posto, što je izvanredan pokazatelj. Virovitica postaje mjesto na koje ljudi dolaze i ostaju. Nedostatak hotela predstavlja izazov, ali pojava novih iznajmljivača je pozitivan znak. Kako bismo iskoristili potencijal, nužno je riješiti pitanje smještaja. Stoga je izgradnja hotela neophodna kako bismo doista mogli razviti turizam u svakom smislu te riječi.

 

image001 2

NOVITETI ZA SVAKU PUBLIKU
Svoj mandat započeli ste inovativno što se moglo vidjeti na gotovo svakoj dosadašnjoj manifestaciji. Sigurno nas noviteti očekuju i za nadolazeći Uskrsni sajam. Što ste pripremili?
Iako je program obično sličan prethodnim godinama, ove godine nas očekuju neki noviteti. Posjetitelji će moći uživati u nastupima brojnih virovitičkih plesnih i glazbenih skupina, kao i u bogatoj gastro ponudi. Među novitetima je i “Kolo sreće”, ali ostala iznenađenja ostavljamo da ih otkrijete na licu mjesta. Također, u pregovorima smo s Goranom Dencem, organizatorom Burze malih vlakova. Za najmlađe će biti organizirana potraga za pisanicama, jer se uvijek trudimo da manifestacija bude usmjerena prema djeci. Svi su pozvani da nam se pridruže i uživaju u događaju!

Najveća i najpopularnija manifestacija u Virovitici je zasigurno Rokovo. Što planirate ove godine za proslavu Dana grada, hoće li i tu biti nekih noviteta?
Rokovo ili „Virovitička beba“, kako ga volimo nazivati u Turističkoj zajednici, je naša općepoznata manifestacija koja je već postala tradicija. Glavni izvođači za ovu godinu već su dogovoreni i uskoro ćemo potpisati ugovore prije nego što ih objavimo javnosti. Pripremamo nešto zaista spektakularno, ali za sada zadržavamo iznenađenja. Osim sjajnih izvođača, planiramo uvesti nekoliko noviteta. Prošle godine smo dobili izvrsne ocjene za Street food, pa nastavljamo s tom uspješnom pričom, ali pripremamo i neke nove elemente. Također, izrađuju se nove kućice koje će dodatno obogatiti gastro i eno ponudu. Nadamo se da će biti gotove do Rokova kako bismo mogli ponuditi još raznovrsniju gastronomsku i enološku ponudu.

Možemo li očekivati još neke novosti ili možda nove manifestacije i ideje za privlačenje većeg broja posjetitelja?
Valentinovo i Dan žena nisu ranije bili obilježeni kao manifestacije, ali sada ih pokušavamo uključiti u program rada Turističke zajednice. Organizirali smo prve kulinarske i slikovne radionice, a sve su bile rasprodane. Ipak, još uvijek se borimo da ljudi čuju za naše organizacije. Rasprodane radionice jasan su znak da postoji potražnja i interes za novim sadržajima. Sada je na nama da se uhvatimo u koštac s tim i organiziramo još više događaja. Pozivam sve da prate naše društvene mreže, našu web stranicu, ali i ICV.

(icv.hr, Ž. Đaković Leš)