Jeste li znali da se u virovitičkom prigradskom naselju Antunovac krije tvornica octa? Iza ovog malog bisera hrvatske proizvodnje stoji Mladen Mustač, direktor tvrtke „Mustač commerce“ koji se svim snagama i raspoloživim sredstvima trudi održati proizvodnju. Tvrtka „Mustač commerce“ proizvodi ocat na prirodan način, uz uporabu 100% prirodnih sirovina, repromaterijala i ambalaže od dobavljača iz Hrvatske.

100% PRIRODNO, I NE – NIJE LAŽ

Prirodni virovitički jabučni ocat (kvasina), alkoholni i vinski ocat od crnog vina proizvodi su kojima se ova tvornica octa ponosi. U 60 godina tradicije pravljenja octa osobito se pazi na proces proizvodnje te na porijeklo svega što se u proizvodnji koristi. Kako bi proizvod bio zbilja prirodan, važno je imati apsolutno domaću proizvodnju.

– U ovoj tvornici se u proizvodnji ne koristi niti jedan kemijski pripravak, niti jedan aditiv ili bilo kakav umjetni dodatak, osobito ne patvorenje. Alkohol radimo od etilno rafiniranog alkohola iz Županje iz Sladorane, što je također hrvatska proizvodnja. Vinski ocat radimo od vina renomiranih hrvatskih proizvođača kao što je to Feravino iz Feričanaca te iz starih slatinskih i dubrovačkih podruma, a nedavno smo dobili ponudu vina sa Hvara – istaknuo je tehnolog tvrtke, Mato Vukušić dodavši kako se osobito ponose proizvodnjom jabučnog octa kojega s ovom bojom, okusom i mirisom kupci mogu pronaći jedino u Tvornici octa Virovitica.

PROCES NASTAJANJA JABUČNOGA OCTA

Za takav okus, boju i miris zaslužne su slavonske jabuke s područja naše županije, nabavljene od malih OPG-ova. Te domaće jabuke se peru i pripremaju za mljevenje te se nakon toga prešaju. Sok od sprešane jabuke transportira se u velike bačve te se onda mješavina prepušta procesu vrenja koji s događa isključivo bez ikakvih aditiva kao što su to ubrzivači. Kada fermentira u vino, nataloži se te ide u aparat iz kojega proizlazi kao jabučni ocat. Jednako je i sa vinskim i alkoholnim octom, jedino što je proces nešto drugačiji.

– Za kvalitetan vinski ocat, treba biti i kvalitetno vino, a ne neko pokvareno kako ljudi često misle. Dopušteno je koristiti malo starije vino, sa više hlapljivosti, ali nikako pokvareno – istaknuo je Mladen Mustač, direktor tvrtke „Mustač commerce“.

IMG 9467 Fotor

ŠTO ZNAČI IMATI ZNAK „HRVATSKA KVALITETA“

Znak Hrvatska kvaliteta može se vidjeti na proizvodima izloženim u trgovačkim centrima koji udovoljavaju višoj razini kvalitete od one koja je utvrđena zakonodavnim okvirom i normativnim kriterijima za vrstu i kategoriju proizvoda. Ovaj znak priznanje je kako hrvatskom proizvođaču da se njegov trud i ulaganje isplatilo, tako i potrošaču da je riječ o proizvodu koji zadovoljava najvišu razinu kvalitete i predstavlja vrh kvalitete u svjetskoj ponudi.

– Volio bih kada bi ovaj znak „Izvorno Hrvatsko“ nešto znatno promijenio, no znati ćemo za godinu dana ima li ova znak težinu, odnosno, hoće li se, zbog znaka povećati potražnja našega octa – istaknuo je M. Mustač.

Prema procjenama Hrvatske gospodarske komore, 81 posto potrošača obraća pozornost na podrijetlo proizvoda prilikom kupnje, a proizvod koji nosi jedan od znakova kvalitete za 63 posto ima veće šanse da će završi u potrošačkoj košarici. No je li to doista tako?

– Bez obzira imali mi zdrav i kvalitetan proizvod, teško je doći na police trgovačkih centara, no onda kada se plasiramo, kupci i dalje prolaze pokraj našeg octa. Trenutno proizvod prodajemo u KTC-u, u trgovinama Ultra grupe te u grupaciji NTL. Žao mi je kada vidim da Virovitičani pri izboru octa radije odaberu onaj uvezen iz Slovačke nego ovaj naš koji mi proizvedemo – istaknuo je M. Mustač koji je unatoč svemu optimističan u vezi budućnosti proizvodnje. (www.icv.hr, lmh, ea)