Od ove školske godine u Gimnaziji Petra Preradovića u Virovitici provodi se izborna nastava dramskog odgoja za drugi razred opće gimnazije, što znači da se ocjenjuje i vrednuje kao i svaki drugi predmet. Polazi ga 13 učenika, a vodi ga profesorica hrvatskog jezika Maja Bašnec. – Prošle školske godine Ministarstvo znanosti i obrazovanja donijelo je odluku o programu za ovu izbornu nastavu tako da je to pripalo meni, budući da dugi niz godina vodim dramsku družinu kao izvannastavnu aktivnost – priča nam Maja koja sat dramske započinje raznim fizičkim i mentalnim aktivnostima, kao i igricama kako bi atmosfera bila što ležernija i opuštenija te kako bi učenicima bilo zabavno i ugodno.

PANORAMA DramskaMaja Bašnec žđl 1 Custom

U ovom izbornom predmetu uživa Ivona Marković koja želi studirati odnose s javnošću te smatra da će joj ovaj predmet uvelike pomoći u tome.

VJEŽBA ZA JAVNI GOVOR
– Dramska mi se čini odličnom za napredovanje u osamostaljivanju i u javnom govoru. Mislim da će mi vježbe koje radimo na dramskoj razbiti svu tremu i pripremiti me za daljnji život – kaže Ivona koja je oduševljena dramskom te je iznimno aktivna. – Mislim da već svima idem na živce koliko sam aktivna, ali jednostavno mi se sviđaju sve aktivnosti koje radimo i jedva čekam ta dva izborna sata – ističe Ivona koja redovito posjećuje virovitičko kazalište i koja bi i sama jednoga dana voljela glumiti u tom malom i udobnom kazalištu. Kako bi to ostvarila, procjenjuje, morala bi se još dosta potruditi.
– Smatram da nemam onu iskru za glumu te da bih se trebala puno više truditi, ipak, ljubav vuče prema politici – odlučno će Ivona.

PANORAMA Dramska Ivona Markovićžđl 5 Custom

U KAZALIŠTE UMJESTO NA TULUM
Drama kao izborni predmet užitak je i zabava i za Juliju Prevedan, koja iza sebe već ima neke poduke glume. Prvi put ide na dramsku. – U sklopu glazbene išla sam na poduke glume te smo tamo radili predstave i to mi se baš svidjelo pa sam odlučila upisati dramsku – kaže nam Julija koja osim pjevanja svira i klavir. Za oboje joj je važan javni nastup, na kojem dodatno radi na dramskoj, a osim toga obožava kazalište, knjige i predstave, a taj svijet prati i putem interneta te je u tijeku i sa svjetskom kazališnom scenom. – Drama mi je najbolji predmet, uživam u umjetnosti, aktivnostima koje radimo na satu, zagrijavanju, čitanju – priča nam ova obožavateljica kazališta, koja će radije sa svojom mamom otići u kazalište nego na neki tulum ili proslavu rođendana. Julija nastoji gledati sve predstave našeg kazališta. Tko zna, možda jednog dana postane članica tog poznatog ansambla.

– Vidim se u umjetnosti, a posebno u glazbi. Možda izbor bude i kazalište, ali samo ako je riječ o mjuziklu jer se ne vidim u nečemu što nema veze s glazbom – kaže nam Julija.
Cilj dramske je, prema riječima prof. Bašnec, zabaviti se i uživjeti u svijet drame. Nekima će to biti i priprema za studij. – Svaki sat provedemo u suradnji, različitim dramskim situacijama. Uče rješavati neke imaginarne konflikte u kojima se danas – sutra mogu naći. Svi će biti izloženi javnom nastupu jer ćemo organizirati različite priredbe. Vjerujem da će im drama podići samopouzdanje i samopoštovanje, razbiti stres od javnog nastupa, podići njihove socijalne vještine – priča nam prof. Bašnec.

PANORAMA DramskaJulija Prevedan žđl 4 Custom

PREDMET KAO TERAPIJA
Opće gimnazijsko usmjerenje ima do 17 predmeta, a ovo je jedan od sati gdje mogu pokazati svoju kreativnost i na trenutak zaboraviti na probleme i gradivo koje moraju učiti jer drama uz sve to nema ni pisanih zadaća. Profesorica ih ocjenjuje prema dvama elementima – iskaz i pokret. – Iskaz podrazumijeva njihovu sposobnost osmišljavanja priča, odnosno njihovu kreativnost, improvizaciju i sadržajnu razinu nastupa, dok je pokret način izvedbe, odnosno fizički aspekt samog javnog nastupa – zadovoljno objašnjava profesorica kojoj je ovo terapeutski predmet na kojem, nakon predavanja gramatike i pravopisa, nastoji opustiti učenike i razviti im ljubav prema kazalištu, glumi i drami. Ljubav prema drami u svakom pogledu pokazuje i učenica Paola Cenger kojoj je želja upisati akademiju.

– Drago mi je da je naša škola počela poticati umjetnost i mislim da smo mi jedna od prvih škola koja je dobila dramsku kao izborni predmet – kaže Paola koja voli glumu i koja bi htjela ići u tom smjeru. Budući da na našem području nema škole koja bi ju mogla pripremiti za audiciju za Umjetničku akademiju, ovo će joj sigurno pomoći u tome, kao i kod podizanja samopouzdanja i kod javnog govora. – Voljela bih glumiti u kazalištu, no draži mi je film pa bih možda pokušala uspjeti i u nekoj drugoj zemlji – kaže Paola koja iza sebe već ima jednu ulogu u filmu – „Legenda o lopudskoj sirotici“. Film još nije izašao zbog dugog procesa, no kada izađe ovu virovitičku gimnazijalku koja sanja o Hollywoodu gledat ćemo na malim ekranima.

PANORAMA Dramska Paola Cengeržđl 3 Custom

Paola ima i rezervni plan. – Ako ne uspijem upasti na dramsku akademiju, onda ću probati upisati medicinu te se specijalizirati za psihijatra – kaže nam Paola.
Rezultat rada ove dramske skupine moći ćemo vidjeti već za Božić, kada će izvesti svoju prvu predstavu. Do tada, oni će učiti kroz zabavu te postajati sve samostalniji u raznim aspektima, kako životnim tako i scenskim. (www.icv.hr, žđl, Foto: Ž. Đaković Leš)