Mnogo je mišljenja o pravilnoj njezi vozila zimi. Dobronamjerne preporuke sežu od savjeta da zimi što češće peremo vozila u autopraonicama do savjeta da se što više izbjegava svako pranje automobila kako bi se zaštitio lak.
Automobil zimi treba jednako često prati kao i u ljetnim mjesecima, navode u Njemačkom autoklubu (ADAC). Neosporno je da se čist automobil može vidjeti ranije na cesti, pogotovo po lošem vremenu zahvaljujući odsjajima svjetlosti. No od uvođenja obaveznih dnevnih svjetala za automobile, ova prednost više nije toliko presudna – prenosi HAK Revija.
Je li istina da je automobil zimi zagađen ostacima soli na cesti? Da i ne. Izjava da zimska prljavština – agresivna, slana lužina – ima enormno korozivni učinak na lak, tj. da se mora što češće uklanjati, odnosi se samo na prethodno oštećene dijelove automobila (ogrebotine ili ljuštenje). Međutim, besprijekorno lakirane površine lako se mogu nositi s tim napadima prljavštine. Čak ni podnica vozila obično nema probleme s korozijom: uz tvornički izrađene brtve, poboljšanu zaštitu podvozja i korištenje pocinčanog lima.
U praonicu ne biste trebali ići kada su temperature ispod -10 stupnjeva Celzija. Trebali biste izbjeći toplinski šok kada voda iz autopraonice, čija je temperatura oko 10 do 30 stupnjeva Celzija, pokrije dijelove vozila koji su nedavno bili izloženi ledenoj hladnoći.
Prije ulaska u autopraonicu potrebno je ukloniti sve ostatke snijega i (posebno) leda jer ih četke mogu povući preko karoserije poput brusnog papira! Dodatni i skupi super programi s vrućim voskom ili zaštitom podvozja nisu potrebni s tehničke točke gledišta vozila. No svatko može sam odlučiti čime želi li počastiti svoje vozilo.
(revijahak.hr)