Osim vremena provedenog s onima koje najviše volimo, prosinačko blagdansko vrijeme obilježeno je i velikim količinama hrane. Od slatkog do slanog, u tom periodu godinu na stolu „nema što nema“ i nerijetko se uhvatimo kako nam je teško odbiti još jedan „griz“. Slična situacija je i s pićima.

Uz česta ugošćavanja dragih nam ljudi, kao i odlazak kod drugih, teško je ne sudjelovati u čašici razgovora s alkoholnim pićem u ruci. Tu na scenu stupa „suhi siječanj“. Što je to zapravo?

Dry January kampanja je koju je u Velikoj Britaniji 2013. pokrenula neprofitna organizacija Alcohol Change UK s ciljem smanjivanja zlouporabe alkohola. Ideja je jednostavna: odreći se konzumacije alkohola tijekom siječnja.

Nakon što se prve godine kampanji priključilo 4000 ljudi, popularnost joj je rasla iz godine u godinu. Zahvaljujući zemljama partnerima koje su prigrlile ovaj koncept, kao što su Švicarska, Njemačka, Norveška, Francuska i Sjedinjene Američke Države te mobilnoj aplikaciji samo prošle godine na mjesec bez alkohola odlučilo se 130.000 ljudi.

Dok se pojedincima koji prekomjerno konzumiraju alkohol preporučuje savjetovanje s liječnikom u slučaju želje smanjivanja istog, onima koji se žele „očistiti“ nakon blagdanskog perioda „suhi siječanj“ može poslužiti kao svojevrsni detoks.

(www.icv.hr, eat)