Izmijenjeni Pravilnik o označavanju potrošnje energije osobnih automobila (Pkw-EnVKV) stupio je u Njemačkoj na snagu, navodi se na web stranici Saveznog ministarstva za gospodarstvo i zaštitu klime. Od svibnja 2024. godine donosi niz promjena za potencijalne kupce novih automobila. U ministarstvu se nadaju da će prije svega potrošačima omogućiti bolje informiranje. Prije kupnje trebali bi dobiti uvid u potrošnju goriva/električne energije i prateće troškove na obveznoj naljepnici na svakom novom automobilu, piše revijahak.hr.

S izmjenama EnVKV-a za osobna vozila, Njemačka provodi zahtjev Europske unije. Tako će Novi europski ciklus vožnje (NEDC) konačno će biti zamijenjen Svjetski usklađenim postupkom ispitivanja lakih vozila (WLTP). Potonji je od 1. rujna 2017. obavezan za tek homologirana vozila u EU, a za sve automobile koji su prvi put registrirani od 1. rujna 2018. Trebao bi biti bliži stvarnosti od NEDC-a, koji je sada potpuno zastario. Osim toga, WLTP je, kao što ime sugerira, trebao stvoriti globalno ujednačen prikaz potrošnje. Međutim, ujednačavanje nije uspjelo jer je Kina implementirala vlastiti ciklus mjernja potrošnje.

Oznaka ubuduće neće sadržavati samo prosječnu potrošnju, već ukupno pet vrijednosti. Uz oznaku kombinirane potrošnje dodaju se one za urbana područja, prigradska naselja, seoske ceste i autoceste. Zastupnici su obvezni staviti obavijest koja sadrži tražene podatke o svim izloženim ili ponuđenim modelima. U početku se to odnosi samo na nove automobile, ali amandman nalaže preispitivanje treba li se novo pravilo proširiti i na rabljene automobile. Emisijske klase temeljene na apsolutnim emisijama CO₂ su nove. Osim toga, za svaku vrstu pogona izradit će se posebna oznaka. U slučaju plug-in hibrida i električnih automobila, na primjer, električni domet također je naznačen uz potrošnju energije. Za PHEV vozila oznaka daje dosta detaljne podatke, jer uz službene brojke potrošnje po WLTP-u, postoji i obvezna oznaka koliko model troši kada pogonska baterija nije napunjena.

Radi još veće transparentnosti, prema BMWK-u, postoji i procjena emisija CO₂ tijekom sljedećih deset godina.

(revijahak.hr, foto: ilustracija)