Od 2,322.406 pregledanih vozila, prošle godine na tehničkom je pregledu palo 431.625 vozila, odnosno 18,58 posto. Dakle, gotovo svako peto vozilo prema podacima Centra za vozila Hrvatske koje je lani u nekoj od stanica za tehnički pregled pristupilo tehničkom pregledu imalo je nedostatke. Najčešće se radilo o nedostacima uređaja za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju (23,85 posto) i uređajima za kočenje (22,42 posto), prenosi Večernji list.
Vozila su nam sve starija, lani je ukupan hrvatski vozni park motornih vozila u prosjeku bio star 14,59 godina, a prosječna starost osobnih automobila je iznosila 13,29 godina. Zbog starosti voznog parka, kao i zbog neadekvatnog održavanja pojedinih vozila, mnogim je vozačima odlazak na redovni tehnički pregled svake godine veliki stres. Hoće li sve biti u redu i hoće li njihov automobil proći tehnički pregled strepnja je mnogih hrvatskih vozača. Zbog toga je preporuka prije godišnjeg tehničkog pregleda posjetiti autoservisera, jer majstor će zasigurno najbolje uočiti nedostatke i preporučiti što eventualno treba popraviti.
Prije tehničkog pregleda, a i periodično tijekom cijele godine, određene provjere možete, a i morali bisteobaviti i sami. Donosimo najosnovnije provjere koje možete na vašem limenom ljubimcu napraviti prije odlaska na tehnički pregled.
1. Vizualni pregled vozila
Provjerite postoje li kakva oštećenja na vozilu. Dakle, vidljiva oštećenja karoserije poput hrđe. Ako je hrđa površinska, koja nije dovela do oštećenja nosive strukture dijelova vozila, okarakterizirat će se kao manji nedostatak. Bit će zabilježena kao napomena, ali neće biti razlog za pad na tehničkom pregledu. Ako je, pak, hrđa napala nosive dijelove poput praga ili nosača osovina te prouzročuje prohrđavanje, nećete proći na tehničkom pregledu.
2. Provjera instrumentne ploče i svjetala
Provjerite pale li se signalne lampice na instrumentnoj ploči ispravno i ostaje li koja od njih upaljena za vrijeme vožnje ili stajanja u mjestu dok motor radi. To bi moglo sugerirati na određene pogreške koje bi mogle ukazati da nedostaje ulja u motoru, da postoji neka greška na motoru ili ispušnom sustavu. Upalite svjetla i provjerite ispravan rad prednjih i zadnjih svjetala, svih pokazivača smjera, stop-svjetla i svjetla za maglu. Provjerite rade li ispravno brisači.
3. Kočioni sustav, motor i upravljanje
Aktivirajte parkirnu kočnicu i provjerite radi li ispravno. Za vrijeme pregleda kočnice sugerira se da upalite vozilo i probate krenuti dok je parkirna kočnica aktivirana da se utvrdi drži li se vozilo u zakočenom stanju. Provjerite rade li kočnice ispravno, je li zaustavljanje duže i otežano te koće li kočnice ujednačeno. Obratite pozornost na ponašanje vozila u vožnji i dok radi u praznom hodu. Poslušajte ima li nekih čudnih zvukova koji mogu uputiti na mogući kvar ili neispravnost u motoru ili negdje drugdje na vozilu. Obratite pozornost na volan, funkcionira li normalno ili je upravljanje otežano.
4. Provjera tekućina
Nakon otvaranja poklopca motora kod većine vozila može se provjeriti stanje tekućina. Provjerite razinu ulja u motoru jednostavnim vađenjem šipke od ulja te provjerom je li razina ulja između minimalne i maksimalne dozvoljene vrijednosti. Rashladna tekućina i tekućina za pranje stakla također imaju propisanu granicu vrijednosti, stoga se njihovom provjerom može utvrditi jesu li između minimalne i maksimalne propisane vrijednosti.
5. Ispuh vozila
Provjerite ispuh koji izlazi iz ispušne cijevi. Ako automobil dimi, nešto nije u redu, bilo da se radi o crnom, plavičastom ili bijelom dimu. Razlozi mogu biti različiti, a prije svega potrebno je prekontrolirati razinu motornog ulja i rashladne tekućine. Ako je to uredno, najbolje bi bilo otići u servis na provjeru.
6. Gume i felge
Provjerite u kakvom su stanju gume. Provjerite potrošenost guma, uz napomenu da se zimi možete voziti s ljetnim gumama s najmanje 4 mm profila i uz pripravne lance. Provjerite tlak u gumama, a to možete vidjeti prema oznakama na vozilu koje se najčešće nalaze unutar poklopca spremnika goriva ili na pragovima od vrata vozila. Tamo su točno navedene vrijednosti za optimalni tlak vašeg vozila. Nemojte zaboraviti naplatke te provjerite postoje li i unutar njih nekakva oštećenja. Vijci na kotačima trebali bi biti dobro pričvršćeni i ne smije se dogoditi da ijedan vijak nedostaje.
7. Obvezna oprema
U prtljažniku biste trebali imati obveznu opremu, što uključuje: kutiju prve pomoći, sigurnosni reflektirajući prsluk, trokut koji se koristi u slučaju nesreće, komplet rezervnih žarulja za vaše vozilo te rezervnu gumu ili kit za krpanje gume.
(vecernji.hr)