Učenice Industrijsko-obrtničke škole Virovitica, zanimanja cvjećar, Antonija M., Josipa R. i Marlena K. pod vodstvom profesorice Kristine Horvat Vargović održale su radionicu sadnje ljekovitog bilja s učenicima prvog, drugog, trećeg i četvrtog razreda OŠ Vladimir Nazor Virovitica, Područne škole Korija.

Proljeće je idealno za prve radove u vrtu i rad sa sadnicama. Učitelji Željka Vukoja i Ivan Delac pripremili su jednu gredicu ispred škole kako bi djeca zasadila prve sadnice u dvorištu škole. Profesorica i učenice zanimanja cvjećar donijele su sadnice ljekovitog bilja lavandu, ružmarin, lavandin, ljekovitu kadulju, matičnjak i neven koje su proizveli u školskom vrtu. Profesorica je prvo upoznala osnovnoškolce s nekoliko važnih ljekovitih svojstava tih biljaka te kako pravilno isplanirati sadnju ljekovitog bilja u gredicu.

Planiranjem sadnje biljaka u gredicu uskladili su želje s postojećom površinom i uvjetima za uzgoj, a na temelju plana prave popis za nabavu sadnica. Nakon što su sve isplanirali, učenice zanimanja cvjećar demonstrirale su kako posaditi sadnice biljaka. Svi učenici su bili vrlo zainteresirani za sadnju i bili su vrlo aktivni.

Za tekst

Vrlo važno je djecu od najranije dobi poučavati o vrtlarstvu i važnosti uzgoja biljaka. Rad u vrtu ili oko bilja može biti izuzetno zabavan za djecu. Rad ih obogaćuje i povećava njihove vještine, a malo kopanja po zemlji će im pružiti novi vid učenja i napredovanja. Nastava je bila jako zanimljiva i korisna, kako osnovnoškolcima tako i srednjoškolcima. Osnovnoškolci su naučili praktična znanja o vrtlarskim radovima i ljekovitim biljkama, a srednjoškolci su ostvarili ishode međupredmetnih tema uspješnog sudjelovanja u zajednici i odgovornosti prema okolišu.

– Profesorici Kristini i njenim učenicama želimo zahvaliti na suradnji tijekom ove školske godine. Nakon uspješne božićne radionice rodila se ideja o novim planovima. Ovom sadnjom ljekovitog bilja, koje su učenici Industrijsko-obrtničke škole donirali iz svog školskog vrta, imali smo priliku saznati mnoge zanimljivosti i namjenu posađenih biljaka. Također učenicima je bilo korisno i poučno sudjelovati u samoj sadnji sadnica. Ovakav način suradnje koristan je i dragocjen za učenike jer uz praktičan rad njihova znanja i vještine postaju trajniji, a i rezultati rada su vidljivi. Veselimo se daljnjoj suradnji – istsknula js na kraju učiteljica Željka Vukoja.

(www.icv.hr, khv)