Dio mladih iz Virovitice, Daruvara i Končanice uključen je u projekt Građani za 5!, financiran iz Fonda za aktivno građanstvo, sredstvima Islanda, Lihtenštajna i Norveške u okviru EGP grantova.

Građani za 5! projekt je kojem je cilj ojačati demokratsku kulturu, građansku svijest i građanski angažman mladih kroz razvoj i provedbu programa građanskog obrazovanja u tri područja: ekonomska, financijska i medijska pismenost, osobni i socijalni razvoj te održivi razvoj.

Naime, mladi trenutačno nemaju dovoljno prilika za razvoj potrebnih znanja i vještina povezanih uz građanske kompetencije. Nakon pandemije novog koronavirusa i u doba rastuće ekonomske krize nedostatak građanske, a naročito financijske pismenosti predstavlja dodatan rizik.

Zbog toga je mladima u osam hrvatskih županija u sklopu projekta Građani za 5! omogućeno stjecanje znanja i razvoj vještina potrebnih za aktivno i učinkovito sudjelovanje u zajednici.

Radionice financijske pismenosti održane su u Strukovnoj školi Virovitica, Ekonomskoj i turističkoj školi Daruvar, Češkoj osnovnoj školi J. A. Komenskog u Daruvaru te Češkoj osnovnoj školi Josipa Ružičke u Končanici.

Na radionicama o financijskoj pismenosti srednjoškolci te učenici viših razreda osnovnih škola s velikim su zanimanjem učili o odgovornoj potrošnji i održivom razvoju, financijskim proizvodima i financijskim institucijama te planiranju osobnih financija.

– Edukacija je doprinijela razvoju građanske kulture kod mladih kao bitnog preduvjeta izgradnje demokratskog političkog poretka u Republici Hrvatskoj. Financijska pismenost je neophodna za uspješno funkcioniranje unutar euro zone te se mora poticati daljnjim sličnim projektima, formalnim i neformalnim obrazovanjem. Potičem sve aktivnosti građanskog odgoja i obrazovanja kod mladih i voljela bih uključiti našu školu u daljnje istovrsne projekte – kazala je Radmila Frantal, profesorica savjetnica u Ekonomskoj i turističkoj školi Daruvar.

Nastavnici su jako zadovoljni interesom koji su mladi pokazali za financijska pitanja, a i sami su sudjelovali u radionicama za jačanje nastavničkih kompetencija za izradu kurikuluma i održavanje radionica financijske i ekonomske pismenosti za učenike.

Učenici su uključeni u istraživanje o stavovima o financijskoj pismenosti na temelju čijih će rezultata Institut za razvoj obrazovanja (IRO) uskoro predstaviti preporuke za unaprjeđenje odgojno-obrazovnih procesa u području građanskog odgoja.

Institutu za razvoj obrazovanja partneri na projektu su Štedopis, Hrvatsko debatno društvo, udruga Humanum i Norsensus Mediaforum iz Norveške.

(press)