Učenici OŠ “Vladimir Nazor” iz Virovitice posjetili su prošli tjedan Maribor i OŠ Borcev za severno mejo povodom održavanja svečane završnice međunarodnog projekta “Čitanje ne poznaje granice”, projekta za poticanje čitanja i razvoj različitih vrsta pismenosti.
Škole partneri surađuju tako da se u slovenskim školama čitaju prijevodi hrvatskih autora, a u hrvatskim prijevodi slovenskih autora izabranih književnih djela. Književna djela koja se čitaju u razredu i knjižnici naglas povezuju se s nastavnim planom i programom, a pročitani se sadržaj povezuje s već stečenim iskustvom. Kod učenika koji sudjeluju u projektu razvijaju se čitalačke kompetencije i vještine te razvija kritičko mišljenje. Tijekom provedbe projekta učenike se potiče na korištenje različitih izvora informacija, a posebice na korištenje raspoloživih medija kako bi nadopunili svoja znanja i iskustva. Učenici razvijaju produktivnu razinu medijske pismenosti jer uče sami stvarati – fotografiju, časopise, interaktivne knjige, digitalne stripove, filmove… Analiziraju i kritički vrednuju različite komunikacijske oblike i usvajaju različite žanrove i njihove zakonitosti. Uz razvoj informacijske (medijske) pismenosti učenike se potiče i na literarno i likovno izražavanje, a sve to uz kreativno i suradničko korištenje informacijsko-komunikacijske tehnologije.

18175908 10210849947917911 1812359183 o

Osim čitanja i interpretacije književnog djela projekt obuhvaća i istraživački rad vezan uz povijest, kulturu i znamenitosti kraja škole partnera. Tako učenici usvajaju metode istraživačkog rada, a pripremajući se za završni susret unapređuju vještine i sposobnosti javnog nastupa. Tijekom provedbe projekta, preporučljivo je da učenici međusobno komuniciraju putem video konferencija, društvenih mreža i sl. Na kraju nastavne godine jedna od škola koje su međusobno povezane organizira zajednički susret. Tako jedni drugima prezentiraju djela koja su čitali i prikažu aktivnosti, upoznaju se te razmijene iskustva i dojmove. Koordinatorica projekta za Republiku Hrvatsku je Mirjana Čubaković, a za Republiku Sloveniju Mirjam Klavž Dolinar. Kroz projektne aktivnosti učenike Osnovne škole “Vladimir Nazor” Virovitica vodila je profesorica hrvatskog jezika i književnosti Marina Štefanac sa suradnicom, knjižničarkom Marinom Aragović Švarbić, a u slovenskoj školi projekt je provodila knjižničarka Klara Napast sa suradnicima.

(www.icv.hr, mš)

[g-gallery gid=”405371″]