Kupci polovnih vozila nastoje izbjeći razbijene pa presložene aute. No nepošteni prodavači često pokušavaju sakriti činjenicu da je automobil sudjelovao u prometnoj nesreći. Prema statistikama tvrtke carVertical, specijalizirane za automobilske podatke, do sada je u ovoj godini 54,69 posto od svih vozila provjerenih na toj platformi u Hrvatskoj imalo neki oblik oštećenja, prenosi Večernji list.

Istraživanje je otkrilo da je 1,5 posto svih oštećenih automobila provjerenih u Hrvatskoj sudjelovalo u ozbiljnoj prometnoj nesreći između 2020. i 2024. godine. Ozbiljnom prometnom nesrećom smatra se ona u kojoj je nastala šteta veća od polovice vrijednosti vozila.

Čak 89,6 posto svih automobila s evidencijom oštećenja na carVerticalu u Hrvatskoj imalo je štetu u iznosu od 20 posto ili manje od vrijednosti automobila. Iako vjerojatnost kupnje prethodno teško oštećenog automobila nije velika, kupnja takvog vozila mogla bi novom vlasniku – uz nesigurnu vožnju – donijeti značajne financijske gubitke.

Čak i ako je automobil sudjelovao u prometnoj nesreći i ozbiljno je oštećen, to ne mora nužno značiti da ga treba poslati na otpad. Pravilno popravljeno vozilo u ovlaštenom servisnom centru može se nastaviti voziti.

Kako prepoznati ozbiljno oštećen automobil?

Jedan od najuočljivijih znakova koji ukazuje na prošla oštećenja je neravnomjerno trošenje guma. Tijekom probne vožnje obratite pažnju na to kreće li se automobil ravno, da ne vuče u stranu.

Tijekom probne vožnje trebali biste isključiti glazbu i osluškivati ima li neobičnih zvukova koji dolaze iz motora i ovjesa.

Kako bi provjerili je li automobil u prošlosti bio oštećen, vozačima se savjetuje da provjere njegovu povijest. Te će informacije otkriti što je oštećeno i u kojoj mjeri.

Izvješće o povijesti automobila omogućuje vam da doznate koji su dijelovi vozila bili oštećeni i koliko se procjenjuje da je popravak koštao. Te informacije valja dati pouzdanom mehaničaru, kako bi mogao provjeriti kako su ti dijelovi popravljeni.

Automobili uvezeni u Hrvatsku iz inozemstva nose dodatne rizike. Često se uvoze u zemlju nakon ozbiljnih prometnih nesreća, a zatim se jeftino popravljaju i prodaju kao da nemaju nedostataka.

Ponekad je automobil imao prometnu nesreću prije mnogo godina i od tada je nekoliko puta promijenio vlasnike, tako da neće svaki prodavač znati cijelu povijest vozila.

Njemačka je najveće izvozno tržište automobila u Europi. Prema podacima carVerticala, 5,2 posto oštećenih automobila u Njemačkoj imalo je štetu veću od 50 posto njihove vrijednosti. To ukazuje na to da bi 1 od 20 automobila mogao prouzročiti probleme novim vlasnicima. U Njemačkoj je 71,7 posto vozila evidentiranih kao oštećena pretrpjelo štetu u iznosu od 20 posto ili manje od svoje vrijednosti.

(vecernji.hr)