Posljednjih nekoliko godina vrijedi pravilo da od 1. studenog svjetla na automobilima u prometu moraju biti upaljena danju, piše Index.
I tako sve do zadnjeg dana ožujka, što je definirano člankom 102. Zakona o sigurnosti prometa na cestama. Prema tom članku, u spomenutom razdoblju potrebno je za vrijeme vožnje danju imati upaljena dnevna ili kratka svjetla. Na motociklima i mopedima u vožnji svjetla moraju biti upaljena tijekom cijele godine, u protivnom riskirate plaćanje kazne od 30 eura.
Kada koristiti kratka svjetla?
Nešto više od deset godina je prošlo otkako je zakonska regulativa natjerala autoindustriju na ugradnju dnevnih svjetala. Većina ih danas ima dnevna svjetla u LED tehnologiji, dok oni stariji i jeftinije izvedbe kao dnevna svjetla koriste maglenke.
Ovdje je bitno napomenuti da u dnevna svjetla ne ulaze stražnja svjetla, kao ni rasvjeta ploče s instrumentima. Stoga u uvjetima slabije vidljivosti obavezno uključite glavna svjetla kad se uključuje i stražnje signalno osvjetljenje.
Ako vozite noviji i opremljeniji automobil sa “senzorom svjetla”, jedino morate provjeriti je li funkcija uključena. Ako vozite stariji automobil bez dnevnih svjetala, što je na našim cestama gdje je vozni park sve stariji i najčešća pojava, morate imati upaljena kratka ili glavna svjetla.
Kada se koriste duga svjetla, a kad maglenke?
Članak 106. Zakona kaže da vozač za osvjetljavanje ceste u pravilu koristi duga svjetla. Kratka svjetla se koriste samo u uvjetima kad je moguće zasljepljivanje drugih sudionika u prometu, uključujući pješake, životinje i sl., odnosno kad su drugi sudionici na razmaku manjem od 200 m. I ovdje kršitelju zakona prijeti kazna od 30 eura.
U uvjetima magle na vozilu moraju biti upaljena kratka svjetla ili svjetla za maglu, ili oba istodobno. Prednje maglenke su bijele ili žute boje, a stražnja je crvena. Za kršenje članka 108. kazna je također 30 eura.
(index.hr)