Posljednjih tjedana na Facebooku i Instagramu kruži takozvana prevara od dva eura, prenosi Poslovni dnevnik. Modus operandi kojim se prevara provodi u suštini je vrlo jednostavan – korisnicima društvenih mreža nudi se kupnja elektroničkih proizvoda po “nevjerojatnoj” ponudi od samo dva eura. Prevaranti stvaraju lažne stranice vrlo slične službenim stranicama poznatih i etabliranih lanaca potrošačke elektronike.
Ukoliko korisnici kliknu na poveznicu koja ih odvede do unosa podataka o plaćanju, ili drugih osobnih podataka, prevara je postigla svoj cilj – izvući novac i/ili ukrasti osobne podatke koji se kasnije preprodaju na Dark Webu.
Naznake lažne promidžbe
- Objave najčešće imaju senzacionalistički ton: ukoliko primijetite velik broj uskličnika u tekstu same objave i pretjeranu upotrebu senzacionalističkih izraza, poput “veliki popusti”, “iskoristite zadnji proizvod” i drugo, velika je vjerojatnost da je oglas lažan.
- Objava sadrži sintaktičke ili gramatičke pogreške: ponekad prevaranti stvore poruku na jednom jeziku (npr. engleskom), a potom prevode na mnoge druge, bez obraćanja pozornosti na moguće sintaktičke i gramatičke pogreške.
- Stranica ili račun nisu verificirani: “plava kvačica” na Facebook stranici tvrtke ili Instagram računu služi kao potvrda zajednici da se radi o verificiranom računu. U nedostatku ovog detalja gotovo je sigurno da imate posla s lažnim računom.
- Reklamirani proizvodi sniženi su bez valjanog razloga: budući da nikome nije isplativo poklanjati proizvode, ako je ponuda predobra da bi bila istinita – vjerojatno ni nije.
(poslovni.hr)