Posljednjih tjedana na Facebooku i Instagramu kruži takozvana prevara od dva eura, prenosi Poslovni dnevnik. Modus operandi kojim se prevara provodi u suštini je vrlo jednostavan – korisnicima društvenih mreža nudi se kupnja elektroničkih proizvoda po “nevjerojatnoj” ponudi od samo dva eura. Prevaranti stvaraju lažne stranice vrlo slične službenim stranicama poznatih i etabliranih lanaca potrošačke elektronike.

Ukoliko korisnici kliknu na poveznicu koja ih odvede do unosa podataka o plaćanju, ili drugih osobnih podataka, prevara je postigla svoj cilj – izvući novac i/ili ukrasti osobne podatke koji se kasnije preprodaju na Dark Webu.

Kako ne biste nasjeli na ovu lažnu promidžbu, obratite pozornost na detalje koji nedvosmisleno razlikuju autentične oglase od lažnih.

Naznake lažne promidžbe

  • Objave najčešće imaju senzacionalistički ton: ukoliko primijetite velik broj uskličnika u tekstu same objave i pretjeranu upotrebu senzacionalističkih izraza, poput “veliki popusti”, “iskoristite zadnji proizvod” i drugo, velika je vjerojatnost da je oglas lažan.
  • Objava sadrži sintaktičke ili gramatičke pogreške: ponekad prevaranti stvore poruku na jednom jeziku (npr. engleskom), a potom prevode na mnoge druge, bez obraćanja pozornosti na moguće sintaktičke i gramatičke pogreške.
  • Stranica ili račun nisu verificirani: “plava kvačica” na Facebook stranici tvrtke ili Instagram računu služi kao potvrda zajednici da se radi o verificiranom računu. U nedostatku ovog detalja gotovo je sigurno da imate posla s lažnim računom.
  • Reklamirani proizvodi sniženi su bez valjanog razloga: budući da nikome nije isplativo poklanjati proizvode, ako je ponuda predobra da bi bila istinita – vjerojatno ni nije.

(poslovni.hr)