Na sjednici Odbora za unutarnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta (IMCO) potvrđen je zakon kojim se uvodi pravo na popravak proizvoda za europske potrošače. Radi se o jednom od ključnih zakona za potrošače na kojem je radio i potpredsjednik Odbora za unutarnje tržište i zaštitu potrošača (IMCO), doc. dr. sc. Tomislav Sokol, koji je o tome i izvijestio.

Nakon glasovanja Sokol je pojasnio da će se od proizvođača tražiti da izvrše popravak proizvoda u razumnom roku, a potrošači će i dalje imati pravo odabrati žele li popraviti proizvod ili ga zamijeniti novim – prenosi tportal.hr

-Kad se odluče popraviti pokvareni proizvod, potrošači se susreću s brojnim problemima kao što su nedostupnost zamjenskih dijelova, dugotrajnost i skupoća popravka te nedostupnost servisa za popravak – upozorio je Sokol.

-Novim zakonom to bi se trebalo promijeniti jer smo odredili da rezervni dijelovi moraju biti dostupni potrošačima i neovisnim serviserima po razumnoj cijeni.

-Osim toga, ovim zakonom obvezujemo proizvođače da izvrše popravak proizvoda u razumnom roku što bi trebalo potrošače potaknuti da češće popravljaju proizvode. Međutim, važno je da smo zadržali pravo potrošača da odluče žele li popraviti proizvod ili zamijeniti neispravan proizvod novim – rekao je Sokol te dodatno pojasnio:

-Po prijedlogu Komisije potrošač je trebao imati pravo na zamjenu pokvarenog uređaja samo ako bi troškovi zamjene bili jednaki ili veći od troškova popravka. Uz to, odredili smo da ako potrošač odabere popravak proizvoda, rok odgovornosti prodavatelja produljuje se za 12 mjeseci od trenutka popravka proizvoda, a države članice moći će i dodatno produljiti to razdoblje.

Isto tako, novi zakon obvezuje proizvođače da na svojim web stranicama pruže informacije o rezervnim dijelovima, a što je iznimno važno, zabranjuje postupke koji sprječavaju korištenje rabljenih ili 3D tiskanih rezervnih dijelova od strane neovisnih servisera – kazao je Sokol.

(tportal.hr)