Zanimljiva tržišna niša u kojoj je Tihomir Vidić vidio mogućnost uspjeha i dobru poduzetničku ideju su ekološki potpaljivači za vatru. Naime, Tihomir dolazi iz tiskarske branše, kao i njegov partner iz Osijeka, a ovu ideju koju su nazvali Europlam d.o.o., pokrenuli su prije nešto više od godinu dana. – Radi se o proizvodima koji su izrađeni iz drveta, takozvane drvene vunice ili iz razvlaknjena drveta, koji se miješaju s parafinima, uljima prirodnih podrijetla. Tako dobivamo kompletan ekološki i održivi proizvod – objašnjava direktor T. Vidić iz Požege, koji je prije sedam godina došao u Viroviticu.

ŽUPANIJAEuroplam žđl IZREZAT U KRUG Custom

POTPALJIVAČI UMJESTO TISKARE
– Moja obitelj više od 30 godina bavi se tiskarstvom te sam prije sedam godina odlučio uložiti u tiskaru u Virovitici. No, to se nije pokazalo uspješnim te sam tražio novu poduzetničku ideju i našao ju u potpaljivačima – objašnjava T. Vidić, informatičar s FOI-a. Europlam je smješten u virovitičkom Poduzetničkom inkubatoru te već nešto više od godinu dana uspješno posluje. Zapošljavaju 5 ljudi te rade u dvije smjene, a kako bi se u budućnosti mogli „boriti“ s konkurencijom, moraju povećati svoje kapacitete.

IMG 20180912 100742

– Naša proizvodnja prošle je godine bila oko 6 do 7 kamiona, a ove godine očekujemo lagani porast od 10 do 15 posto – kaže Vidić te ističe da je sva roba izvezena u inozemstvo. U Hrvatskoj nisu prodali još ni jednu kutiju. Kao razlog tome navodi nesposobnost rada s malim količinama na početku te upoznavanje tržišta s ovim proizvodom.

VIŠESTRUKO KORISNA DRVENA VUNICA
– Orijentirali smo se prvenstveno na izvoz u Dansku, Luksemburg, Austriju, Veliku Britaniju i Njemačku, gdje smo izvezli više od 50 posto proizvodnje. Njemačka nam je potencijalno najjače tržište i najkonkurentnija je – kaže Vidić koji drvenu vunicu, budući da ju u Hrvatskoj nitko ne proizvodi, uvozi iz Ukrajine i Češke. U dogledno vrijeme planira zaokružiti priču te postati lider u njezinoj proizvodnji.

IMG 20180912 100913

– Drvena vunica kao materijal nije isključivo samo za ovu namjenu. Kako bi postala potpaljivač, mota se u uže, no ima puno širu namjenu. Koristi se u transportima, u proizvodnji bombi, streljiva, za konjogojske farme, kuniće, za male domaće životinje, ima širok raspon primjene, a između ostalog, od nje radimo potpaljivač. I to je samo trećina njezine primjene – objašnjava Vidić, napominjući da su njihovi potpaljivači idealni i za roštilj. Iako je najveća prodaja u sezoni grijanja, na što odlazi 70 do 80 posto, ostatak prodaju i u sezoni roštiljanja.

IMG 20180912 100747

– Već smo napravili inovativna pakiranja koja uskoro planiramo plasirati na tržište, kako bi se kupci upoznali i s našim proizvodima za roštiljanje – ističe.

Čak pet godina ispred Požege

T. Vidić već u idućoj sezoni planira uvesti i ugljen. Već je pronašao dobavljača drvenog ugljena te dio proizvodnje planira pakirati kao ugljen, dio kao brikete te tako kompletan proizvod plasirati na tržište. – Potražnja postoji, no u Hrvatskoj je problem što su ovi proizvodi nešto skuplji od bijelih hepo kocki. Unazad godinu i pol uspjeli smo napraviti drvenu pločicu koja je cjenovno konkurentna i atraktivna u odnosnu na bijelu hepo kocku, a kvalitetom je sigurno iznad nje. Tako smo se odlučili progurati na tržište i s jako malim maržama i zaradama raditi u prvoj i drugoj godini, kako bismo upoznali kupce s našim kvalitetnim i ekološkim proizvodima – objašnjava ovaj stanar Poduzetničkog inkubatora, za koji ima samo riječi hvale. Budući da dolazi iz Požege koja tek sada dobiva svoj Poduzetnički inkubator kaže da je Virovitica barem 5 godina ispred u odnosu na Požegu.

IMG 20180912 100759

– Virovitički poduzetnički inkubator je hvalevrijedna investicija, no svakako je važno naglasiti i potporu Županije i VIDRA-e kojima se uvijek možemo obratiti i koji su nam, kao i Inkubator, puno pomogli da krenemo u ovakvom obliku – zaključio je T. Vidić. (www.icv.hr, žđl, Foto: Ž. Đaković Leš)