Nakon sjednice Vlade ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs odgovarao je novinarima na pitanja o uvođenju novih predmeta u eksperimentalne škole. Rekao je da će idući tjedan biti donijeta konačna odluka o tome koje od 68 škola koliko ih se prijavilo u eksperiment cjelodnevne nastave ulaze u taj projekt, istaknuvši da neće sve dobiti odobrenje, ali da će ih biti više od 50, piše hrt.hr.
Pet novih predmeta ulazi samo u one škole koje će sudjelovati u eksperimentu.
– Riječ je o predmetu Praktične vještine kojemu je cilj da se – rekao je ministar – poboljšaju manualne sposobnosti djece, ali jednako tako da nauče neke praktične vještine.
Predmet Priroda i društvo podijeljen je na dva – Društvo i zajednicu do četvrtog razreda te Prirodoslovlje koje će imati učenici do šestog razreda, a nakon toga ono postaje biologija, kemija i fizika.
– Predmet Informacijske i digitalne kompetencije zamijenit će dosadašnju informatiku u drugačijem, nešto širem obliku od dosadašnjeg predmeta – naglasio je Fuchs, dodavši da će u eksperimentalnoj školi satnica biti smanjena za jedan sat, ali je predmet obavezan za sve.
– U ostalim školama ostat će po starome i bit će dva sata tjedno od prvog do četvrtog razreda kao izborni predmet, a u petom i šestom razredu postaje obavezan, da bi opet u sedmom i osmom bio izborni – dodao je.
Svijet i ja, predmet koji je alternativa vjeronauku, već je prošao savjetovanje, a ostali predmeti se trenutno nalaze u javnom savjetovanju.
– Kad savjetovanje bude završeno, bit će finalna obrada i eventualno unesene izmjene onoga što je dobro i konstruktivno – naglasio je Fuchs.
U jednoj zagrebačkoj školi policija je intervenirala zato što su se učenici zabrinuli što je njihov kolega objavio fotografiju pištolja na društvenim mrežama.
Fuchs je rekao kako je upoznat s time. Smatra da su se ovakve objave mogle očekivati na društvenim mrežama.
– Mene već dulje vremena brine mogućnost objavljivanja ovakvih stvari. To može utjecati na ponašanje mladih generacija. Upravo stoga uvodimo predmet informacijske i digitalne vještine. Taj predmet će ih učiti i ponašanju na društvenim mrežama – naglašava.
Kaže i da se ovakvih objava po društvenim mrežama moglo očekivati i da je to nešto na što su upozoravali – da su mreže dostupne svim ljudima, ali i učenicima i djeci i ona mogu nekontrolirano objavljivati sve što im padne na pamet.
– Nije to dobro, nije dobar primjer, ali kako zaustaviti mogućnost da djeca objavljuju sve i svašta. Nije to tako jednostavno – ustvrdio je ministar, izrazivši uvjerenje da će međuresorna skupina Ministarstva i policije koja radi i sastaje se sigurno donijeti određene preporuke.
Jedan od tih razloga je upravo uvođenje predmeta Informacijske i digitalne vještine koji je, kako je rekao, usmjeren da ih uči ponašanju na društvenim mrežama i raščlanjivanju i razmišljanju o tome kako razlučiti lažnu od stvarne informacije.
Napomenuo je kako eksperimentalni program neće biti odobren svim školama koje su se prijavile, ali da će ih svakako biti više od 50.
Konačna odluka o odabiru škola bit će donijeta idući tjedan – kazao je ministar.
(hrt.hr)