Sve je više pritužaba na rad Hrvatske pošte. Štoviše, nakon telekomunikacijskih usluga i HEP-a, drže neslavno treće mjesto na ljestvici onih na čiji rad građani imaju najviše primjedbi – piše HRT, a prenosi Index

U ovom slučaju problem su preporučene pošiljke. Inspektori HAKOM-a otkrili su slučajeve u kojima su poštari, prije nego što su pokušali uručiti preporučenu pošiljku, ispisali obavijest o dospijeću s naznakama roka i mjesta preuzimanja.

To je čest problem na koji se ljudi žale. Često kažu da su u sandučiću pronašli samo žuti papir da paket podignu u pošti a da im nitko nije pokušao uručiti paket.

Takvo iskustvo ima i gospođa s kojom je razgovarala emisija Potrošački kod. U sandučiću je pronašla obavijest da pošiljku preuzme u pošti, iako je – kaže – uvjerena da je bila kod kuće.

Nije jedina, događa se to svaki dan, kažu u Udruzi za zaštitu potrošača “Korana” iz Karlovca.

-Predavala sam svoju pošiljku kad je gospodin došao stvarno frustriran i na kraju je nastradala službenica koja radi na šalteru, iako su one u tom cijelom lancu najmanje krive. I stvarno je čovjek prigovarao s razlogom, isto tako kaže – bio sam doma, niti su mi zvonili, samo su mi ostavili cedulju – kaže predsjednica udruge Marina Matanić Novaković.

Potrošači sve prijavili HAKOM-u

Tri potrošača s područja Šibenika odlučila su takve slučajeve prijaviti HAKOM-u. Inspektori su utvrdili da su poštari unaprijed ispisali obavijesti o dospijeću s naznakama roka i mjesta preuzimanja, iako još nisu pošiljku ni pokušali uručiti.

-Ističemo kako je ovakvo postupanje suprotno odredbi članka 37. stavka 5. ZPU., što je u svom rješenju utvrdio poštanski inspektor HAKOM-a, a svojom presudom također potvrdio Visoki upravni sud RH. Naime, HP je protiv navedenog Rješenja pokrenuo upravni spor protiv HAKOM-a pred Visokim upravnim sudom RH. Visoki upravni sud RH donio je presudu kojom je tužbeni zahtjev HP-a odbijen te je potvrđeno rješenje poštanskog inspektora, konkretnije da ispisivanje obavijesti o prispijeću pošiljke bez prethodno izvršenog pokušaja uručenja primatelju ili drugoj zakonom ovlaštenoj osobi predstavlja kršenje odredbi ZPU-a te, slijedom navedenog, isto nije dopušteno – kažu iz HAKOM-a.

Nije riječ o jednom poštaru

Nije riječ o pojedinom poštaru, kažu u Udruzi “Korana” Karlovac, jer se takvi slučajevi događaju u cijeloj zemlji.

-Oni jednostavno nemaju dovoljan broj osoblja doraslog tome poslu. Oni bi s poslovne strane trebali reći: ‘Imamo toliko ljudi, osoba koje mogu isporučivati na terenu naše pošiljke, toliko ih možemo primiti.’ Oni jednostavno uzimaju prekomjerno posla, čemu nisu dorasli – kaže Matanić Novaković.

Pošta kaže da je moguće da dođe do omaški

U Hrvatskoj pošti, kažu u priopćenju, poštovat će presudu suda, pa time i inspekcijski nalaz.

-Moguće je da prilikom svakodnevnog rada dođe do neznatnog broja omaški, međutim, nepravilnosti prilikom dostave su iznimka, a ne pravilo. Također, redovito provodimo edukacije za poštare kako bismo osigurali kvalitetu dostave i poštivanje svih propisa. Postoji čak 35 različitih vrsta dostave pošiljaka koje su definirane propisima i poštari ih moraju sve dobro znati kako bi mogli kvalitetno obavljati svoj posao – stoji u priopćenju HP-a.

U HAKOM-u su također potvrdili da primatelj, ako je bio kod kuće, a pošiljka mu nije uručena već vraćena pošiljatelju, može tražiti povrat plaćene cijene poštanske usluge.

(HRT, Index)