Prema pisanju “Jutarnjeg lista”, Hrvatska Vojna policija provodi veliku istragu o remontu aviona “MiG-21” koji su kupljeni i čiji je remont obavljen u Ukrajini, a ovaj dnevnik tvrdi da je ekskluzivno saznao da su dosad u istrazi utvrđene mnogobrojne nepravilnosti i da se ozbiljno sumnja da je u tom poslu isplaćeno mito.
Inače, ugovor o remontu i kupovini aviona MiG 21, vrijedan 132,9 milijuna kuna, u rujnu 2013. godine potpisali su tadašnji ministar obrane Ante Kotromanović i direktor ukrajinskog zavoda “Ukrspecexport” Dmitri Aleksandrovič Peregudov. Ukrajinska tvrtka na natječaju je navodno ponudila bolje uvjete od rumunjske kompanije “Aerostar”.
S tim u vezi konferenciju za novinare održao je saborski zastupnik Josip Đakić, koji je ujedno i potpredsjednik saborskog odbora za obranu.
– O ovoj problematici raspravljali smo na 35. tematskoj sjednici Odbora za obranu, kojom je predsjedao predsjednik Tomislav Ivić, današnji zamjenik ministra obrane kada smo jasno istakli da mnogo stvari u vezi remonta nisu jasne i da se ne mogu doznati. Za samo ugovaranje posla tada se govorilo da je transparentno, a danas smo u sumnji da su nam nakon remonta poslani jemenski Mig-ovi. Da stvar bude gora, 11. prosinca 2014. godine kada je održana ta tematska sjednica saborskog odbora za obranu jasno je ukazan problem na kvarove aviona, koji su se događali za vrijeme njihova testiranja. Nama je kazano kako je tada najviša delegacija MORH-a bila u posjeti Ukrajini, koja se išla uvjeriti kako se obavlja remont tih aviona. Pitanje je zapravo, što je ugovorom ugovoreno, što nam je isporučeno, kakva nam je popratna dokumentacija dostavljena te da li su neki od aviona 5 godina stariji nego što piše u dokumentaciji. Kada se vidjelo da se s remontom kasni, kada se vidjelo da su avioni neispravni, a jedan od njih se srušio, pitanje je zašto su tada o tome svi dužnosnici šutjeli. Što su povodom toga obavili Vojno sigurnosna služba, krim policija i njezin načelnik koji je bio član Povjerenstva, u stvari postavljam pitanje zašto se godinama skrivala istina o tome da remont nije kvalitetno obavljen, o čemu je sve znao i tadašnji ministar obrane – kazao je Josip Đakić dodajući kako je dvanaest remontiranih MiG-ova Hrvatskom ratnom zrakoplovstvu predano u srpnju 2015. godine. Osam mjeseci nakon toga Ratno zrakoplovstvo raspolaže samo s tri borbena aviona, a pet remontiranih aviona povučeno je iz upotrebe.
Kako ističe Josip Đakić, prema informacijama iz istrage, kriminalisti Vojne policije do sada su utvrdili da su na avionima koje je Hrvatska kupila od Ukrajine “prekucani” serijski brojevi i da oni ne odgovaraju dokumentaciji aviona ni brojevima koji se navode u ugovoru o remontu, te da ugrađeni dijelovi aviona ne odgovaraju pratećoj dokumentaciji aviona.
– Cilj saborskog odbora za obranu je pronaći pravu istinu te da se hrvatskoj javnosti točno kaže s kojim to danas resursima raspolažemo koji štite naše nebo te da vidimo da li je to bio skandal i najveća prevara i pljačka, koja je bila omogućena od strane tadašnjih najviših hrvatskih dužnosnika, te da li su bili direktno upleteni u skandal. Jasno želimo naglasiti da hrvatska država raspolaže s pravosudnim tijelima, kao i Vojnom sigurnosnom agencijom, od kojih tražimo o tome istinu, a ne da i dalje o tome šute i spavaju – istakao je Josip Đakić. (www.icv.hr, zc)
no images were found