Iako Hrvatska ima razgranatu mrežu željezničkih pruga, 635 kilometara na milijun stanovnika, ta mreža je zastarjela s nestandardiziranim parametrima, odnosno ima mali broj kilometara dvokolosiječne i elektrificirane pruge te smo po mnogim pokazateljima na začelju EU po učinkovitosti željezničkih usluga.
No velike investicije u infrastrukturu i vozni park bi to uskoro trebale promijeniti, a na tom tragu je i upravo objavljen natječaj HŽ Putničkog prijevoza za nabavku dva prototipa baterijskih vlakova te šest priključaka za punjenje pogonskih baterija na željezničkoj mreži, piše Poslovni.hr.
Kako pojašnjavaju u HŽ PP-u, ova tvrtka trenutno organizira promet sa 60 dizel-motornih vlakova koji su stariji od 40 godina i čiji je vijek trajanja na izmaku.
Kada se uzme u obzir zastarjelost voznog parka s velikim financijskim ulaganjima u dodatni sustav elektrifikacije, nameće se logično razmišljanje i rješenje postojeće situacije uvođenjem baterijskih vlakova, u ovom slučaju nabavom dvaju prototipova vlaka te isporukom i puštanjem u pogon šest stabilnih energetskih priključaka za punjenje pogonskih baterija na lokacijama u Varaždinu, Bjelovaru, Virovitici, Osijeku, Splitu i Puli.
Baterijski elektromotorni vlak (BEMV) ima bateriju koja se puni na priključcima, ali i na elektrificiranom dijelu pruge te bi se koristio na mješovitim prugama za destinacije Zagreb – Varaždin, Bjelovar, Virovitica i Osijek.
S druge strane Baterijski motorni vlak (BMV) se puni samo na stabilnim energetskim priključcima i koristili bi ga vlakovi na uglavnom neelektrificiranim prugama na rutama od Zagreba za Split te Pulu. Rok za dostavu ovih baterijskih vlakova HŽ PP-u je 20 mjeseci od potpisivanja ugovora.
(poslovni.hr)