Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET te projektni partneri Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu i održali su danas (četvrtak) u virovitičkom Centru za odgoj, obrazovanje i rehabilitaciju Virovitica (COOR Virovitica) radionicu za odgojno-obrazovne djelatnike u sklopu projekta „Podrška ostvarenju jednakih mogućnosti u obrazovanju za učenike s teškoćama u razvoju“ – ATTEND.
Bila je to nova prilika da se djelatnici COOR-a i ravnateljica Stanislava Đurčević upoznaju s potencijalima korištenja nove asistivne tehnologije, vrijedne oko 47.000 eura, a koju je ustanova u sklopu projekta dobila za rad sa svojim korisnicima.
Renata Šimunko iz CARNET-a, voditeljica projekta, naglasila je kako se projektom ATTEND (eng. Assistive Technology In Education) opremaju 34 odgojno-obrazovne ustanove asistivnom tehnologijom, kako bi se djeci s teškoćama u razvoju stvorili preduvjeti za jednake obrazovne mogućnosti. Ukupna vrijednost projekta je 4,2 milijuna eura, od čega se veći dio (85 posto) financira iz Financijskog mehanizma Europskog gospodarskog prostora, a manji dio (15 posto) iz državnog proračuna.
RAČUNALO KOJE POKREĆE POKRET OČIJU
-Odabrali smo Viroviticu kao grad u kojem ćemo predstaviti ovu opremu jer smo željeli doći u jedan moderan i opremljen Centar i izvan Zagreba. Uz opremanje, kroz projekt provodimo i edukaciju djelatnika za korištenje te tehnologije, kako bismo ojačali njihove kapacitete i kako bi je kvalitetno mogli koristiti u radu s djecom s teškoćama u razvoju – rekla je R. Šimunko.
Novu, modernu tehnologiju koristit će cijeli Centar, naglasila je ravnateljica COOR-a Stanistava Đurčević, naglasivši kako je riječ o svim generacijama korisnika, od djece vrtićke dobi do odraslih.
Asistivna tehnologija koju je COOR dobio u okviru projekta uključuje, između ostalog, posebnu vrstu računala kojima se može upravljati upisivanjem teksta, simbolima ili glasom pomoću tipkovnice, ali i glasovnih naredbi ili samo – pokretom očiju.
-Ovaj projekt nam je dao dodatnu podršku, da se i mi kao stručnjaci možemo razvijati u novim tehnologijama. Naši stručnjaci dosad su dobili važnu edukaciju u okviru projekta, a djeca nove mogućnosti komuniciranja, što je jako važno, posebno za inkluziju i bilo koji aspekt života. Za korištenje i ove opreme potrebno je imati posebne vještine, od poznavanja rada s različitim licencama, tehnološkim napravama, a ima i jednostavnijih pomagala koje koristimo od prije, pa smo u okviru projekta znanje nadogradili.
Opremu iz domene visokotehnoloških sredstava naučit ćemo koristiti i putem radionice poput ove današnje – istaknula je ravnateljica S. Đurčević.
Asistivna tehnologija predstavlja veliku pomoć u radu s djecom, kako stručnjacima u ustanovama, tako i samim roditeljima. Djeci približava smisao komunikacije i pomaže im da uz njenu pomoć izraze svoje želje, potrebe i osjećaje, kaže Saša Sambol iz Virovitice, otac dječaka Svena, učenika 4. razreda COOR-a.
Roditelji s djetetom s teškoćama u razvoju i inače koriste asistivnu tehnologiju, rekao je. Najčešće je riječ o nižem stupnju tehnologije i pomagala, poput sličica, komunikacijskih ploča, potom različitih aplikacija na tabletima (poput ICT-AAC aplikacija)… Djeci ona pomažu poboljšati fonološku svijest, uče ih komunikaciji i pritom im omogućuju razvoj raznih vještina. Na tom putu roditelji i sami puno istražuju, ali i dobivaju edukaciju u Centru, kaže. Za novu opremu ima samo riječi hvale.
– Nova, visoko sofisticirana, suvremena oprema, koju je Centar dobio u okviru projekta, puno će pomoći i nama roditeljima, u radu s našom djecom kod kuće. Ovo je hvalevrijedan projekt jer pomaže stvaranju jednakih mogućnosti u obrazovanju djece s teškoćama u razvoju, kao i u senzibiliziranju zajednice i vršnjaka o djeci s teškoćama. I samoj djeci je to važno, kako bi i u fizičkom, ali i u mentalnom pogledu ona mogla napredovati – zaključuje S. Sambol.
(www.icv.hr, mlo)