Pokret, ritam, glazba, riječ i dobro raspoloženje. Tako je u kratkim crtama moguće opisati aktivnost Udruge „DisStatik“, a koja kroz program „Music Together“ okuplja obitelji da uče i vole glazbu.
– Imamo djevojčicu od dvije godine, Magdu, i slučajno smo otišli u Zagreb na radionicu programa. Suprug Zvonimir i ja smo se oduševili i odmah nam je bilo jasno da to moramo imati i u Virovitici. Sada nam je drago da ovo naše oduševljenje dijele i drugi, jer su prepoznali kvalitetu ovog programa – kaže Tihana Sarošević, koja je po struci muzičar i s puno žara prenosi ljubav prema glazbi drugima.
OSJETITI GLAZBU
Sam program, objašnjava, nastao je sedamdesetih godina prošlog stoljeća u Americi, jer su ljudi shvatili da se sve manje muzicira unutar obitelji i kuće. Svijet je orijentiran na potrošačku kulturu, gdje su standard muziciranja izvođači koje je potrebno platiti, da bi ih se moglo gledati i slušati. Program Music Together, koji glazbu vraća u obitelj, zato je ubrzo našao svoje poklonike.
Kako kaže T. Sarošević, program mogu pohađati već i bebe, odnosno namijenjen je djeci od 0 do pet godina starosti, u pratnji svojih „najdražih odraslih“. U Virovitici su tako u pratnji djece najčešće mame, koje kroz 45 minuta sa svojim djetetom uče pokret, ritam…Naglasak pritom nije naučiti „ispravan“ ton, kao što je slučaj bavljenja glazbom kod, primjerice, glazbenih igraonica ili glazbene škole, već je važno da se glazba osjeti i prihvati.
– Nije bitno znaju li roditelji pjevati, bitno je da pjevaju i dijete će to kopirati i naučiti samo od sebe. Program se vodi mišlju da se glazba uči isto kao jezik. Nikad ne odustajemo od djeteta, pa kažemo da ono nije talentirano za jezik. Pričamo s njim. Tako se uči i glazba – mi djecu ‘uronimo’ u glazbu – ističe Tihana koja kaže kako im u tome puno pomažu različiti elementi koje su djeca jako dobro prihvatila.
DOMAĆA ZADAĆA
Marama tako služi da poveća pokret, pa je onda djetetu lakše pratiti neki obrazac, a jedan od desetak različitih instrumenata djeca će iskoristiti da sami stvore glazbu, ‘po svom’.
– Mi ne određujemo kako se stvara glazba, nego djeci puštamo da je osjete sami. Tako se od najranije dobi razvija potencijal za glazbeno učenje. Naime, dokazano je da se rađamo sa potencijalom da steknemo temeljnu muzičku kompetenciju, znači da možemo pjevati melodiju točno i da možemo pratiti ritam svim dijelovima tijela, no taj potencijal važno je njegovati do pete godine života. Nakon tog vremena, taj prirodni potencijal opada, a mi ga zato želimo maksimalno iskoristiti – kaže Tihana S., koja dodaje kako se kroz program njeguju različite ritmičke strukture i tonaliteti glazbe koja dolazi iz cijelog svijeta.
Uz sam sat programa, roditelji imaju i „domaću zadaću“, koja je u biti itekako dobrodošla – da slušaju, plešu i uživaju u pjesmama sa svojom djecom i primjenjuju ono što na satu nauče. Ako već nemaju šuškalicu u obliku banane kod kuće, bubanj u obliku lopte, def ili pravu svilenu maramu, mogu iskoristiti i neki drugi predmet za stvaranje zvuka, kao i vlastite dlanove koji su izvrsna početnička škola ritma. Sve je dobrodošlo, što pomaže djeci i roditeljima da „vide“ glazbu, da je osjete i da je iskoriste.
– Mi u ovih 45 minuta našim polaznicima samo dajemo određene ‘alate’ da glazbu stvaraju kod kuće. Na njima je da nakon toga glazbu koriste u svakodnevnim situacijama. Osim uživanja, s vremenom će zacijelo primijetiti i kako lako dijete zna točno otpjevati melodiju i pratiti ritam svim dijelovima tijela – zadovoljno ističe Tihana koja kaže kako se program može polaziti pune tri godine, a da se nijedan sat ne ponovi, nego uvijek nauči nešto novo.
MALA NIKA JEDNA JE OD NAJMLAĐIH POLAZNICA Mama Sanja: Djeci je zanimljivo, a i mi, roditelji, uživamo
Mama Sanja Gomerčić Gojić kaže kako su nakon dva probna sata bili i na prvom „pravom“ satu programa Music together.
– Naša Nika ima 11 mjeseci i među najmlađim je polaznicima programa, no jako joj se sviđa. Inače je vrlo društvena, voli drugu djecu, pa smo baš sretni – priča mama Sanja, dok simpatična i dobro raspoložena Nika ne skida osmijeh s lica.
– Mislim da je vrlo edukativno, uz glazbene vještine djeca razvijaju i osjećaj sluha i ritma, druže se, a i nama roditeljima je jako lijepo – ocjenjuje Sanja Gomerčić Gojić. (www.icv.hr, mlo)