Hrvatska pošta krenula je u realizaciju razvoja paketne usluge projekta vrijednog 108 milijuna kuna kojim će se osim smanjenja redova, omogućiti preuzimanje paketa svaki dan, u bilo kojem trenutku. Kako su najavili, do kraja svibnja u cijeloj bi Hrvatskoj trebalo biti postavljeno oko 150 paketomata, a do kraja iduće godine, njih 300.

Upravo jedan takav postavljen je danas (utorak) u Virovitici, ispred poslovnice Hrvatske pošte u Masarykovoj ulici. Iz HP-a kažu kako je u planu postavljanje još jednog paketomata u Virovitici kao i Slatini, za koje su trenutno u fazi dogovaranja lokacije.

– Paketomati koje upravo postavljamo na frekventnim lokacijama bit će dostupni svaki dan u tjednu, od 0-24, a korisnici će moći preuzimati i slati svoje pakete u vrijeme kad njima najviše odgovara te vršiti povrat robe kupljene putem e-trgovina. Paketomate prati i pokretanje novog samouslužnog portala koji će primateljima dati mogućnost upravljanja pošiljkama te će korisnici svoje pakete moći preusmjeriti ovisno o lokaciji koja im u tom trenutku najviše odgovara. Ove godine ćemo postaviti 150 od ukupno 300 paketomata koliko će ih biti do kraja iduće godine – kažu iz HP-a.

Kako su pojasnili, paketomati bi trebali olakšati dostavu paketa jer će se naručena roba moći ostaviti u paketomatu te će korisnici imati priliku podignuti paket sami, uz pomoć koda dobivenog putem mobitela koji otključava ladicu u bilo koje vrijeme i dan u tjednu. Dimenzije pretinaca su različite, od XS do L, a najveća dopuštena masa koja se može odložiti u paketomat iznosi 30 kilograma.

IMG 8686

– Ukoliko primatelj ne preuzme pošiljku u roku od 72 sata adresiranu na paketomat, računajući od primitka obavijesti preko SMS-om ili elektroničkom poštom, pošiljka će se bez odgode vratiti pošiljatelju – kažu u Hrvatskoj pošti.

Kod slanja pošiljke preko paketomata poštarina se plaća pri slanju pošiljke na paketomatu, kartičnim putem, a moguće je koristiti Master Card i Visa kartice.

– Pošiljka čiji je prijam obavljen putem Paketomata uručuje se u roku od četiri radna dana od dana prijama pošiljke. Krajnji rok za prijam pošiljaka je svaki radni dan do 12.00 sati. Za pošiljke čiji je prijam napravljen iza tog roka HP može produljiti propisani rok uručenja za jedan dan. Trenutak prijama pošiljke u sustav HP-a smatra se zatvaranje pretinca Paketomata od strane Pošiljatelja i u tom trenutku generira se status pošiljke: „Zaprimljeno.“ Račun se ispisuje, odnosno upućuje elektroničkom poštom Pošiljatelju prema podatcima unesenim od strane Pošiljatelja, neposredno nakon zatvaranja pretinca Paketomata – objašnjavaju iz HP-a.

Također, pošta je sklopila i ekskluzivan ugovor s Amazonom koji je najveći svjetski internetski trgovac u svijetu, a upravo zahvaljujući tom ugovoru kupci u Hrvatskoj već mjesecima brže i jednostavnije dobivaju robu naručenu u europskom odjelu te trgovine. Sada će im postavljanje paketomata dodatno olakšati preuzimanje pošiljki.

(www.icv.hr)