Platforma Halo, inspektore održala je konferenciju za medije kako bi najavila četvrti po redu opći bojkot trgovina zakazan za petak. Ovoga puta, uz trgovine, poseban naglasak stavljen je i na pekarnice, koje su, unatoč smanjenju PDV-a s 25 na 5 posto, ostvarile ogromne prihode u prošloj godini. Organizatori prozivaju pekarnice za shrinkflaciju – smanjenje težine proizvoda uz zadržavanje iste cijene, piše Tportal.
Na konferenciji je istaknuto kako su neke pekarnice reagirale na ograničenje cijene kajzerica (0,13 eura za minimalnih 40 grama) tako što su smanjile težinu peciva, ali ne i njihovu cijenu.
Predstavnik platforme Josip Kelemen naglasio je da je bojkot pekarnica potaknut nezadovoljstvom mladih koji se sve teže nose s rastom cijena. Uz njega je bio i Borna Saucha, 19-godišnji maturant Prirodoslovne škole Vladimira Preloga i inicijator bojkota pekarnica.
– Potrošače sve više zabrinjava shrinkflacija. Nekada smo kupovali kruh od kilograma, a sada većina uzima pakiranja od 400 grama koja izgledaju poput minijatura. Isto se događa s pecivima, burekom… Cijene su otišle u nebo, burek je poskupio više od 100 posto, što posebno pogađa mlade i radnike koji ovise o takvoj prehrani – istaknuo je Kelemen.
Borna Saucha naglasio je kako se u školama sve više priča o rastu cijena hrane.
– Pizza koju sam u prvom razredu srednje škole kupovao za 10 kuna sada košta 2,10 eura. Zato smo odlučili reagirati i pokrenuti bojkot. Nekolicina nas napisala je pismo koje su podržali i drugi učenici, a sada se ono dijeli u školama diljem zemlje – rekao je Saucha, čitajući pismo podrške bojkotu.
(icv.hr, tportal.hr)