Na čvoru Lučko pred ulazom na autocestu za Split napravit će se velike promjene. Cilj je osigurati veću protočnost prometa i smanjiti gužve, a do najkasnije 8. lipnja uvest će se nekoliko novina, piše Jutarnji list.

Kako navode, najveća novost bit će isrctravanje dviju umjesto sadašnje jedne prometne trake iz smjera Slovenije prema naplatnim kućicama. Time će vozači koji dolaze iz smjera Motela Plitvice moći sići s obilaznice bez zaustavljanja i čekanja za uključivanje na glavnu prometnicu prema naplatnim kućicama.

Osim toga, umjesto dosadašnjih dviju prometnih traka sa zagrebačke obilaznice uspostavit će se jedna traka, a umjesto tri trake iz smjera Jadranske Avenije u čvor Lučko će se ulaziti kroz dvije prometne trake.

Time će se omogućiti ukupno četiri umjesto tri prometne trake u zoni naplatnih kućica, što bi trebalo olakšati pritisak na promet, posebice za vrijeme turističke sezone, prenosi Zagreb.info.

Jutarnji napominje da će tri prometne trake biti uže od sadašnjih, a krajnja desna će biti šira od ostalih. Ta će biti namijenjena teretnim vozilima kojima će biti zabranjeno voziti preostalim trima trakama. Kamione će se tom trakom direktno usmjeravati u krajnju desnu ENC naplatnu traku na naplatnoj postaji.

Novost je i da će se u vrijeme većih prometnih čepova omogućiti ulazak na autocestu kroz bilo koji ulaz, bez obzira na to koristi li se ENC naplata ili vozač uzima karticu iz automata. Još dvije naplatne trake opremit će se sustavom za očitavanje ENC uređaja. Tako će se u ogromnim gužvama moći koristiti svih deset prometnih staza za ulaz na autocestu, bez obzira na način plaćanja cestarine.

Iz Hrvatskih autocesta kažu da je cilj promjena na Lučkom povećanje propusne moći čvora iz svih pravaca, a želi se izbjeći ispreplitanje prometa, povećati broj traka na prilazu kućicama i omogućiti prolaz kroz sve naplatne kućice.

Tvrde kako je ovo rješenje najviše što se može učiniti u zadanim gabaritima bez građevinskih radova. Ističu kako ono neće ukinuti prometne gužve u ljetnim mjesecima, ali su uvjereni da će ih smanjiti.

Prošle godine u najvećim vršnim opterećenjima kroz naplatu Lučko na autocestu je ulazila 51 tisuća vozila u 24 sata, a ove godine očekuje se da će pritisak biti i veći.

(jutarnji.hr, zagreb.info)