Ovih dana, a i narednih mjeseci, u gradu imamo mogućnost vidjeti nesvakidašnje radove, one na obnovi pruge od Virovitice do Pitomače. Dugački radni vlak austrijske tvrtke Svietelsky fascinantan je prizor ne samo danju, već i u večernje sate kada se upali rasvjeta po vagonima, jer naime, radovi traju sve do 23 sata u noć.

Sami radovi počeli su još “prije korone”, a nastavljeni ovih dana kada se buka strojeva koji neumorno kopaju ispod stare pruge, čuje sve do središta grada. Ovih dana na snazi je i posebna regulacija prometa preko tri pružna prijelaza “na potezu od Lidla do Aleje maturanata” pa se i ovim putem mole vozači i pješaci na poseban oprez i pridržavanje privremene signalizacije, jer ipak…ne doživimo ovo svaki dan.

MG 0267Još u veljači su ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković i predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić u Maloj viječnici Virovitičko-podravske županije potpisali ugovor sa izvođačem radova tvrtkom Swietelsky, za radove na rekonstrukciji pruge Virovitica – Pitomača, duge 21 kilometar. Predviđeno trajanje radova iznosi 18 mjeseci, dok je ukupna vrijednost ove dionice Virovitica – Koprivnica 170 milijuna kuna (bez PDV-a).

MG 3392Projekt obnove pruge na dionici Virovitica – Pitomača tako obuhvaća:

  • zamjenu materijala nosive konstrukcije pružnoga trupa te zamjenu materijala kolosiječne rešetke novom, uređenje sustava odvodnje te usklađivanje signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja
  • uređenje površine za prihvat putnika u stajalištu Virovitica Grad, kolodvoru Špišić Bukovica, stajalištu Vukosavljevica te u kolodvoru Pitomača, gdje će se izgraditi bočni peroni duljine 160 m i visine 55 cm
  • uređenje 22 željezničko-cestovna prijelaza; na svim prijelazima bit će ugrađena sintetička podložna konstrukcija i uredit će se prilazne rampe

MG 0660Kako ovakvu “mašineriju” vidimo “jednom u životu”, tako se uz prugu redovito ovih dana vide mnogi građani s djecom kako gledaju i uživaju u doista fascinantnim prizorima, usklađenim strojevima koji tako točno i “po špagi” kopaju podlogu ispod stare pruge, ispiru kamen, dižu prugu, sipaju novi kamen, “tabaju” novu podlogu te vraćaju prugu natrag. Nakon ovih radova na redu je zamjena pragova betonskim te kompletna zamjena tračnica, a nakon svega ide uređenje prijelaza te stajališta.

https://www.facebook.com/icvhr/videos/899319840543738/

U našoj fotogaleriji pogledajte kako radovi izgledaju “izbliza”… (www.icv.hr, mr, foto: M. Rođak)

[g-gallery gid=”589949”]