nspekcijski nadzor usred turističke sezone pokazao je da je na samo trećinu izdanih računa plaćen porez. Umjesto računa – ponuda. S naznakom ‘Ovo nije fiskalizirani račun’. Novi je to način kojim se služe neki ugostitelji kako ne bi platili porez.
– To je ponuda ili narudžba. Oni koriste ta dva elementa, na način da prvo izdaju ponudu ili narudžbu. To je zakonom dozvoljeno prije plaćanja zato što ne znaš na koji način će kupac platiti taj račun – rekao je za Vijesti.hr Marin Medak, predstavnik Koordinacije ugostitelja Hrvatske.
Ako plaćate karticom, nakon predračuna, dobit ćete pravi, fiskalizirani račun. A ako pak plaćate gotovinom, onda ugostitelj može i ne otkucati pravi račun i tako ne plaća porez. Naravno, ako vi to ne primijetite. Turisti na računu provjeravaju sve – osim fiskalizacije.
– Provjerim što je na računu ovdje, i iznos. Je li cijena ispravna, ona koju smo na početku dogovorili i plaćamo li to što smo kupili. Ali to je sve što pogledam – kaže turist Adrian iz Norveške.
Samo prošli mjesec Porezna je bila u 1619 inspekcija. U čak 1141 nadzoru pronađene su nepravilnosti, što znači da samo petstotinjak fiskalnih obveznika posluje uredno. Ostalima je naplaćena kazna u iznosu od 1,113,262 kuna. U poreznoj upozoravaju da nefiskalizirani račun gost nije dužan platiti. Iz Koordinacije ugostitelja predlažu trajno rješenje.
– Da se napravi hodogram kojim bi Porezna inspekcija obilazila sve ugostiteljske objekte. Jer imamo sada problem da pojedine ugostiteljske objekte porezna obilazi u više navrata, a pojedine ne obilazi nikako – napominje Medak. Vjeruju i da će niži porez za hranu od 13 umjesto 25 posto koji stupa na snagu od Nove godine također pomoći da broj fiskalnih prevara ugostitelja bude ipak manji. (vecernji.hr, vijesti.hr)