Značajni je dio projekta „Mađarsko-hrvatske vinske priče II“ i Podrum Vineda, obiteljska tvrtka koja se u prekograničnu suradnju uključila ovog ljeta. Nositelj projekta vrijednog 976.096.50 eura je Grad Orahovica, a partneri Grad Villany (Mađarska) i Turistička zajednica Virovitičko-podravske županije. Cilj projekta je njegovanje kulturne baštine kroz zajedničke vinske manifestacije, radionice i kroz unaprjeđenje javne infrastrukture kojom bi se obogatila turistička ponuda prekograničnog područja koji pokriva projekt. Važno je povezati ove kulturno slične regije kako bi se stvorio održivi turistički proizvod i ostvario bolji razvoj turizma u regiji.
USPJEŠNA SURADNJA S MAĐARSKIM VINARIMA
Naime, u projekt se, kao mali i kvalitetni, a samim time i zanimljiv proizvođač, uključio i Podrum Vineda te sudjelovao na Sajmu vina i kulena u Orahovici. – Na sajmu smo se predstavili s kvalitetnim i vrhunskim vinima te „pokupili“ brojne pozitivne kritike, pohvale i zlatna priznanja – zadovoljno je rekla vlasnica Andreja Kaša Kovač. Osim toga, Podrum Vineda posjetio je i Villany gdje su se upoznali s radom susjeda te razmijenili iskustva, a posjet su uzvratili i Mađari koji su gostovali u vukosavljevačkoj Vinedi.
– U suradnji s Turističkom zajednicom Virovitičko-podravske županije posjetili su nas enolozi, stručnjaci i vinogradari iz Villanya te su degustirali naša vina. Bili su jako zadovoljni i imali su jako dobre i pozitivne kritike te su nas savjetovali da samo tako nastavimo dalje – rekla je A. Kaša Kovač koja intenzivno radi na promociji i marketingu ove tvrtke s ciljem stvaranja što kvalitetnije turističke ponude.
IZGRADILI I VLASTITU KUŠAONICU
Podrum Vineda postoji tek 13 godina, a nastao je iz dviju obitelji, Kaša i Kovač, koje su se vinogradarstvom bavile iz hobija i vlastite potrebe, te je tako nastavljena tradicija. – U početku je to bio usputni posao, no nakon što smo uvidjeli da imamo potencijala i znanja, ali i ljubavi prema tom poslu koja se s vremenom razvila, poslovanje smo proširili na višu razinu te danas, uz mene, imamo zaposlene tri osobe – priča nam A. Kaša Kovač. Trenutno u vlasništvu imaju oko deset hektara vinograda, proizvedu 40 tisuća litara godišnje te u ponudi imaju šest sorti vina.
– U ponudi imamo graševinu, chardonnay, rajnski rizling, koji kažu da je kralj bijelog vina, zatim frankovku, cabernet sauvignon koji nije toliko poznat i zastupljen u ovom dijelu te cabernet sauvignon-rose po čemu smo posebni i prepoznatljivi – kaže vlasnica te dodaje da im je najzanimljiviji i najvažniji dio poslovanja takozvana „prodaja na kućnom pragu“. Radi se o projektu u sklopu kojeg su 2016. godine izgradili kušaonicu s ciljem da potencijalni kupci dođu k njima, degustiraju vina te ožive ruralna područja kroz vinsku priču te izrade dio turističke ponude. Osim toga, u izgradnju turističke ponude u planu im je uvrstiti i smještajne kapacitete.
– U vinogradima imamo i dvije kleti koje želimo uvrstiti u turističku priču te uz prodaju vina i degustaciju u ponudi imati i smještajne kapacitete te tako razviti kvalitetnu turističku ponudu – istaknula je vlasnica Andreja te dodala da seoski turizam smatra jako zanimljivim. U virovitičkom kraju ima puno potencijala, samo ga treba razviti, poručuje.
Ozbiljan rad Podruma Vinede ogleda se i kroz povlačenja sredstava iz europskih fondova uz pomoć kojih su, uz vlastita sredstva, napravili kušaonicu i opremili podrume, a sada su u realizaciji velikog projekta oživljavanja i sadnje triju hektara novih vinograda u vrijednosti od oko 900 tisuća kuna. Radi se o sadnji 18 tisuća cijepova te će im zasigurno uskoro trebati nova radna snaga.
VINEDINU GRAŠEVINU PREPOZNALI U ISTRI
Planiraju se proširiti i na europsko tržište
Podrum Vineda najveće količine svojeg kvalitetnog i vrhunskog vina proda u virovitičko-podravskom djelu, odnosno kroz prodaju „na kućnom pragu“. Međutim, prije nekoliko godina velike količine počele su odlaziti diljem Hrvatske. – Našu graševinu prepoznali su i u Istri, gdje ju smatraju zanimljivom sortom i neutralnim vinom. Tamo nam odlaze dosta velike količine, a nešto ide i u Dalmaciju – kaže Andrea Kaša Kovač te kao zanimljivo tržište ističe i Zagreb.
No, najvažnije im je proširiti se na europsko tržište s kojeg su već stigli rani upiti, najviše za cabernet sauvignon i graševinu. Osim toga, Vineda je već godinama prisutna na sajmu u bratskom gradu Virovitice, Traunreutu i tko god ga tamo proba, kažu, svake sljedeće godine traži bocu više. Upit dolazi i iz Münchena te se nadaju realizaciji suradnje koja je rezultat dobrog rada i promocije. Kako bi se predstavili što širem tržištu, sudjeluju i na brojnim sajmovima i u Hrvatskoj. (www.icv.hr, žđl, Foto: Ž. Đaković Leš)
[g-gallery gid=”491005″]