Od idućeg tjedna vrijedi novi pravilnik Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga koji rješava odštetne zahtjeve u slučaju prometnih nesreća. Cilj novih pravila je učinkovito rješavati zahtjeve prilikom isplate šteta po osnovi autoosiguranja.

Oštećenici bi trebali dobiti jasniju sliku kako izgleda postupak prijave i obrade štete u društvima za osiguranje.

– Ono što smo naveli kao novinu je općeniti obrazac kojeg osiguravatelji moraju učiniti dostupnim svojim osiguranicima koji pokazuje korake koje treba netko napraviti da podnese odštetni zahtjev i da bude upoznat sa svojim pravima – istaknula je Anamarija Staničić, članica Upravnog vijeća HANFA-e.

Veća se važnost daje Europskom izvješću o nesreći, osiguravatelji mogu tražiti samo nužne podatke. Novi pravilnik pozdravljaju i u Hrvatskoj udruzi auto struke. Tvrde osiguravateljske kuće? će sada plesati kako im pravilnik odredi.

– Ovako nakon nesreće odete u servis po svom izboru, potpišete suglasnost da on umjesto vas vodi čitav zahtjev, zove se neovisni procjenitelj koji u roku 24 do 48 sati napravi nalaz i mišljenje i pošalje se sve osiguranju na obradu i oni su vam dužni isplatiti račun popravka – pojasnio je Antonio Đureta, predsjednik Hrvatske udruge auto struke.

Godišnje imamo 130.000 odštetnih zahtjeva, a na račun štete isplati se gotovo 220 milijuna eura. Osiguravatelji su dužni biti jasni i transparentni u komunikaciji s oštećenicima.

– Neće se smjeti od sada nagovarati ljude da potpisuju nagodbe, tjerati ih da idu u određene servis. Ljudi će imati pravo izbora, ali ljudi su imali to pravo i dosad. Nije to bitna promjena u ponašanju kao dosad, no taj pravilnik to sada jasno definira – naglasio je Robert Vučković, predsjednik Udruženja osiguravatelja HGK.

Police osiguranja ne bi trebale poskupjeti. Policija godišnje zabilježi 35.000 prometnih nesreća, još je toliko neevidentiranih.

– Nisam uspio iščitati radikalne promjene odnosno nešto što bi, osim bolje definiranih termina i rokova samih osiguravatelja unaprijedilo sustav nadoknada šteta. Svakog od naših korisnika najviše zanima da dobiju automobil popravljen i dovoljno kvalitetno, a tu su odnosi ipak ostali u kategoriji prethodnih vremena – smatra mr. sc. Krunoslav Ormuž, sudski vještak za promet.

Novi pravilnik obvezujući je za osiguravatelje koji u prijelaznom razdoblju moraju donijeti interne akte koji će normirati sve korake novog pravilnika te dodatno uvesti elektroničku evidenciju štete. Sve do 1. lipnja iduće godine.

(vijesti.hrt.hr)