KTC i Konzum će od ovog tjedna krenuti s dvojnim iskazivanjem cijena proizvoda i usluga – u kunama i eurima.
-KTC je već od 14. srpnja krenuo s dvojnim iskazivanjem ukupnog iznosa na računima. Krenula je izmjena cijena i na karticama za cijene u trgovinama te će u zakonskom roku i to biti iskazano. Rok za dvojno isticanje cijena je 05. rujna 2022. ali se KTC odlučio za dvojno iskazivanje ranije kako bi svojim kupcima omogućio što lakšu prilagodbu na novu valutu. U sklopu priprema za ulazak Hrvatske u eurozonu od 01.01.2023., jedna od obveza trgovaca je dvojno iskazivanje od 05.09.2022. te je na Vijeću ministara EU donesen fiksni tečaj konverzije kune u euro. Tečaj iznosi 1€ =7,53450HRK. Plaćanje u eurima će biti moguće od 01.01.2023. godine – priopćili su iz KTC-a.
– Svi će artikli u Konzumu imati cijenu iskazanu u kunama i u eurima te iznos fiksnog tečaja konverzije koji iznosi 7,53450 kuna za euro, a promjena svih etiketa u Konzumovih više od 600 prodavaonica bit će napravljena do kraja srpnja. Dvojni prikaz cijena i prije zakonske obveze nastavak je politike otvorenog i transparentnog odnosa kompanije prema kupcima. Jedan od nedavnih sličnih primjera je i Konzumovo sniženje cijena preko tisuću artikala u veljači ove godine u skladu s odlukom Vlade Republike Hrvatske o smanjenju PDV-a, što je kao prvi trgovački lanac u Hrvatskoj napravio i prije nego što je odluka stupila na snagu u travnju – stoji u Konzumovom priopćenju.
S iskazivanjem dvojnih cijena počeo je i DM.
– U četvrtak, 14. srpnja, gotovo dva mjeseca prije zakonske obveze, dm je započeo s uvođenjem dvojnog iskazivanja cijena, kako bi kupcima omogućio duži prijelazni period i lakšu prilagodbu na euro kao novu službenu valutu Republike Hrvatske. U dm online shopu i aplikaciji za pametne telefone ‘Moj dm’ cijene su već iskazane u eurima i u kunama, dok uvođenje dvojnog iskazivanja cijena u prodavaonicama dm-a započinje u ponedjeljak, 18. srpnja. U svih 168 prodavaonica dm-a cijene proizvoda bit će iskazane u eurima i kunama najkasnije do 1. kolovoza.
„Odnos koji smo izgradili s kupcima temelji se na međusobnom povjerenju, stoga je dm još jednom odlučio napraviti dodatan iskorak kako bismo pokazali našu predanost transparentnom poslovanju. S uvođenjem dvojnog iskazivanja cijena započeli smo odmah nakon definiranja fiksnog tečaja konverzije kako bismo još jednom potvrdili da je temelj našeg poslovanja prilagodba potrebama kupaca“, izjavio je Dario Klemar, prokurist i voditelj resora Informatike, Financija, Računovodstva i Kontrolinga u dm-u.
Za preračunavanje kuna u eure koristi se isključivo fiksni tečaj konverzije u punom brojčanom iznosu, a iznos dobiven nakon preračunavanja zaokružuje se na dvije decimale primjenom matematičkog pravila zaokruživanja.
Danas dm posluje u 168 prodavaonica u 63 grada te je prva i jedina drogerija u Hrvatskoj s online shopom. U asortimanu dm ima više od 16.000 proizvoda dm marki i renomiranih brendova, a više od 13.000 proizvoda kupcima je dostupno u dm online shopu – stoji u propćenju.
(www.icv.hr)