U Našicama letenje ima bogatu i zanimljivu povijest, i to ne samo zrakoplovom, nego i drugim letjelicama. Naime, već početkom 20-ih godina prošlog stoljeća ljubitelji zrakoplovstva u Našicama su se počeli okupljati, da bi 1926. utemeljili tadašnji Oblasni odbor Aerokluba Osijek, a šest godina kasnije našički se klub osamostalio i aktivno se bavio športskim zrakoplovstvom.
Pronašli smo ove podatke u knjizi Branka Kranjčeva koju nam je ustupio veliki zaljubljenik u zrakoplovstvo, profesor Franjo Kapetanović.
– Knjigu Branka Kranjčeva tiskali smo prije 11 godina, 2002., u povodu 70 godina našeg kluba, a sada smo već na 90. Imali smo puno zrakoplovaca u ratnim godinama, tijekom I. i II. svjetskog rata, koji su ostavili dubok trag u povijesti hrvatskog zrakoplovstva. U tim počecima dvadesetih i tridesetih godina od svih tih oblasnih klubova po Slavoniji jedino je naš našički bio djelatan i aktivan– započeo je Kapetanović koji je posebno ostao upamćen kada je kao srednjoškolski profesor izradio zmaja i sam s njim poletio sa svoje Srednje škole Isidora Kršnjavoga.
– Bila je 1986. godina kada sam izradio tog zmaja i prvi skočio sa škole, a potom i s djecom učenicima. Dokumenti i zapisi govore da smo mi u Našicama prvi u ovom dijelu Europe napravili zmajeve. Bio je to zmaj na motor, napravljen sa sjedalom posuđenim iz dječjeg vrtića. Letjeli smo i bilo je nezaboravno– prisjeća se Kapetanović koji se potom tim zmajem spuštao godinama na našičko Jezero Lapovac zajedno sa svojom djecom i uvijek je, kako kaže, bilo atraktivno. Upravo zbog tog slijetanja na Lapovcu posebno ga se dojmio nedavni nastup Krila Oluje.
– Sto puta sam slijetao na tu branu kod Lapovca, zbog kupačica naravno, i bio sam atrakcija. Dan danas se priča kako će ta brana biti srušena, a to ne bi bilo dobro jer ona ima svoju povijest– nastavlja Kapetanović te se prisjeća svog velikog prijatelja iz Virovitice.
– Moj veliki prijatelj bio je Slavko Pavoković. Zajedno smo završili školu i obuku za letenje s prvim žrtvama hrvatskog zrakoplovstva i po njima se zovu aerodromi u Zagrebu i Zadru. Od te generacije još nas je samo trojica živih, ali svih se rado sjećam– kaže Franjo koji je posebno ponosan na Danijela Rigu koji je danas pilot Hrvatskog zrakoplovstva i član Krila Oluje.
– S Danijelom uvijek rado popričam i ponosan sam što imamo našeg Našičanina pilota na najvišem mogućem državnom nivou. Jako sam dobar s njegovim ocem, baš kada je Danijel letio iznad Lapovca ove jeseni smo stajali i pričali, a Danijelov djed radio je prve zmajeve u Našicama bez motora, zajedno s našičkim grofovima. Tada su ti grofovi imali gumu od 50 metara, šumski radnici nategnu tu gumu, ispale zmaja s brda i tako se letjelo- zaključio je Kapetanović.
(www.icv.hr, vg)