Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavilo je preporuke za organizaciju rada u razrednoj nastavi i upute za vrednovanje i ocjenjivanje u mješovitom modelu nastave koje se počinju primjenjivati najranije od 11. svibnja.
Preporuke MZO-a pripremljene su za prva dva tjedna otvaranja škola za razrednu nastavu, a vezane su uz upute Hrvatskoga zavoda za javno zdravstvo za sprječavanje i suzbijanje epidemije covida-19 za vrtiće i osnovne škole, piše Index.hr.
Prema uputama HZJZ-a u učionici u prvom razdoblju od dva tjedna u pravilu ne može biti više od devet učenika, što znači, ističe MZO, da će u većini razrednih odjela u Hrvatskoj dio učenika pratiti nastavu u školi, a dio kod kuće.
Za vrijeme epidemije nastava će se za učenike razredne nastave provoditi dijelom u školi, a dijelom kao nastava na daljinu, a roditelji će moći odabrati hoće li njihova djeca nastavu u cijelosti pratiti na daljinu.
U mješovitom modelu nastave, ističu iz MZO, moraju sudjelovati svi profili zaposlenika u školama – učitelji razredne nastave te učitelji stranog jezika, vjeronauka, ali i informatike te tjelesne i glazbene kulture, kao i stručni suradnici.
Usporedno s nastavom u školama ide i nastava na daljinu
Usporedno s nastavom u školama i dalje će se održavati nastava na daljinu, čija je podloga Škola na trećem, uz radne materijale dostupne na mrežnim stranicama Škole za život, ističu u MZO-u.
Mješoviti model nastave, objašnjavaju, podrazumijeva usvajanje jednakih odgojno-obrazovnih ishoda i kod učenika u nastavi u školi i kod učenika u Školi na Trećem.
– Osobito treba paziti na usvajanje ključnih jezičnih, matematičkih i prirodoslovnih kompetencija, kao i na njihovo ujednačeno vrednovanje. Ovo podrazumijeva da se za Školu na Trećem popis nastavnih sadržaja i materijala objavljuje barem tri dana unaprijed – stoji u preporukama.
Isto tako, u samoj provedbi nastavnoga procesa odgojno-obrazovni ishodi trebali bi biti usklađeni u radu u učionici s nastavom u Školi na Trećem. Metode poučavanja i aktivnosti mogu se razlikovati, a zadaci koje učenici dobivaju trebaju biti slični po vremenu potrebnom za njihovo rješavanje, zahtjevnosti i povezanosti s ishodima.
Domaće zadaće trebaju biti jednake, metode vrednovanja ujednačene. Učitelji trebaju redovito prikupljati, pregledavati i vrednovati uratke i zadatke na sličan način i po istim kriterijima za sve učenike u mješovitom modelu, a učitelj može odlučiti kada će koji učenici predati zadaće i za koje predmete.
Vrednovanje u mješovitom modelu treba usmjeriti na davanje povratnih informacija učenicima koje će ih poticati na učenje, pri čemu je ocjenjivanje u drugom planu.
Zaključna ocjena, prema preporukama MZO-a, temelji se na ocjenama koje su učenici dobili tijekom cijele godine, uključujući i nastavu na daljinu, odnosno nastavu koja se izvodi u mješovitom modelu.
Iz Ministarstva podsjećaju da se sve odrednice iz Uputa za vrednovanje i ocjenjivanje tijekom nastave na daljinu primjenjuju i u mješovitom modelu.
Dio nastave može se izvoditi na otvorenom
U skladu s Uputama HZJZ-a dio nastave, primjerice Prirode i društva, Likovne i Glazbene kulture, može se izvoditi na otvorenom, ali bez doticaja s drugom razrednom skupinom.
Iz MZO-a podsjećaju da prema Pravilniku o tjednim ranim obvezama učitelja i stručnih suradnika u osnovnoj školi učitelji u razrednoj nastavi imaju tjednu normu od ukupno 21 sata neposrednoga odgojno-obrazovnog rada s učenicima.
Kako slijedom Uputa HZJZ-a neke aktivnosti neće izvoditi ili će se izvoditi u smanjenom opsegu, učiteljima se otvara mogućnost da se 5 do 6 sati na tjedan posvete komunikaciji s roditeljima i učenicima u nastavi na daljinu.
U skladu s Uputama HZJZ-a, razredni odjeli neće počinjati s nastavom u isto vrijeme, kao što neće u isto vrijeme imati ni školske odmore, a učenici će u školi provoditi u prosjeku 3 do 4 školska sata, osim onih koji su u produženom boravku.
Ministarstvo roditeljima, uz ostalo, preporučuje da se upoznaju sa svim Uputama HZJZ-a te provjere je li dijete u riziku prema Uputi, da osiguraju da dijete ostane kod kuće, da ne ulaze u prostore škole te da se drže propisanih epidemioloških uputa kod kuće i kod dovođenja djeteta u školu.
Za učenike s teškoćama, ističe se u preporukama, stručni suradnici trebaju pripremiti program rada i zadaće za pomoćnike u nastavi.
Djeca kojima je prethodno osiguran pomoćnik u nastavi, mogu se uključiti u školu jedino ako roditelj nikako nije u mogućnosti osigurati ostanak djeteta kod kuće.
(index.hr)