Prije nešto više od godinu dana, započeli su radovi na brzoj cesti od Virovitice prema Zagrebu. Riječ je o dionici od Virovitice do Špišić Bukovice. Rade se dva čvorišta (Virovitica i Špišić Bukovica) te dionica od Virovitice do Špišić Bukovice u duljini od 5,6 kilometara. Brza cesta prema Zagrebu, najznačajnija je investicija koja se trenutno provodi na području Virovitičko-podravske županije, koja će nas, s glavnim gradom Hrvatske, kada bude gotova “spojiti za 60 minuta”.

Inače, radovi na izgradnji brze ceste između Virovitice i Špišić Bukovice su u punom zamahu. Trenutno se izvode radovi na glavnoj trasi te na objektu novog nadvožnjaka na ulazu u grad Viroviticu kod Korije. Paralelno s tim, drugi dio projekta obuhvaća izgradnju dionice od Virovitice do Špišić Bukovice, ali radi se i dio od Bjelovara prema Virovitici.

Bageri bruje, teška mehanizacija radi punom parom, a upravo na objektu novog nadvožnjaka na ulazu u Viroviticu radove izvodi i poglede svih prolaznika plijeni ‘ogromna’ platforma za bušenje marke Casagrande, modela B250 XP-2. Riječ je o hidrauličnoj samohodnoj bušilici dizajniranoj korištenjem najsuvremenijih i najnovijih tehnika koja zadovoljava sve sigurnosne standarde Europske unije.

IMG_3443

O ovom, višenamjenskom stroju dizajniranom za rad na najtežim gradilištima više nam je rekao Marko Bradaš, djelatnik u tvrtki Geoinvest koja se bavi izvedbama geotehničkih rješenja, a inače voditelj ekipe koja upravlja ovom “mega” bušilicom na Čvoru Virovitica.

-Casagrande B250 XP-2 idealna je za bušenje bušotina velikog i malog promjera, umetanje i vađenje zaštitnih cijevi, napajanje oscilatora za zaštitne cijevi, a trenutno, na ovom gradilištu, izvodimo radove bušenja pilota od 20 do 22 metra, odnosno 24 metra na stupištu i 26 metara na upornjacima. Konkretno, bušimo sa ‘spiralom’ i ‘šapom’, imamo pomoć hidrauličkog oscilatora i njime tišćemo kolone kojima radimo oblik pilota, a nakon toga, kada dođemo na određenu dubinu, prvo pročistimo, zatim ugradimo armaturu te kontraktor postupkom betoniramo od dna prema vrhu. Beton podiže svu vodu i talog tako da na površini u konačnici dobijemo čisti beton – rekao nam je Bradaš.

Snage motora 450 konjskih snaga i brzine bušenja od 38 okretaja u minuti, ovaj stroj radne je težine 90 tona, a ovisno o alatu, može bušiti do maksimalne dubine od 78 metara.

-Na samom stroju vrlo je zanimljivo raditi, ali treba biti jako oprezan, riječ je ipak o velikim težinama i moramo maksimalno paziti kako na vlastitu, tako i sigurnost svih ostalih djelatnika na gradilištu, prolaznika, automobila, ali i radnih strojeva koji se nalaze u neposrednoj blizini. Što se tiče bušenja pilota, ovdje na Čvoru Virovitica, radovi bi trebali biti gotovi za petnaestak dana – kazao je Bradaš.

IMG_3427

Uz njega, ekipu još čine glavni strojar, pomoćni djelatnik koji radi na hidrauličnom oscilatoru i djelatnik zadužen za bušenje i betonažu.

-Svaki radni dan nam je više manje isti, samo je razlika u pilotima. Trenutno bušimo na dubini od 24 metra i radimo u pijesku što nam otežava situaciju jer moramo ulijevati vodu zbog podizanja same razine pijeska. Inače, gdje god radimo, uvijek smo spremni na sve vrste tla, vremenske uvjete i uvijek znamo što nas čeka, jednostavno smo navikli raditi u blatu – na kraju je kroz smijeh zaključio Marko Bradaš.

Podsjetimo, više o samim radovima na izgradnji brze ceste, dionice Virovitica – Špišić Bukovica, kao i razlozima rušenja starog i izgradnje novog nadvožnjaka u Virovitici pisali smo nedavno, a možete pročitati OVDJE.

(www.icv.hr, foto: Tin Szabo i Marko Bradaš)