Ako ste od vozača koji su dosad po Austriji i Sloveniji vozili po propisima, a unutar naših granica znali ste si dati oduška imajući na umu da kamere nisu u svakom od postavljenih kućišta, a nisu ni najmodernije, krajnje je vrijeme da prikočite. I to doslovno. S prvim danom ove godine na našim su se prometnicama počele postavljati nove kamere. Dio su sustava nadzora i upravljanja prometom Crocodile 2 Croatia, ili skraćeno Cro 2 Cro. Taj je, pak, sustav dio projekta Crocodile, pokrenutog na europskoj razini, piše vecernji.hr.
– Realizacija ovog projekta osigurat će unaprjeđenje sigurnosti prometa na cestama te razmjenu podataka putem mobilne aplikacije. Ukupna vrijednost projekta “Crocodile 2 Croatia” iznosi 10.956.000 eura, od čega se 85 posto iznosa (9.312.600 eura) bespovratno financira sredstvima Europske unije, putem Instrumenta za povezivanje Europe- rečeno je još lani, prilikom predstavljanja projekta u organizaciji Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i Hrvatskih autocesta d.o.o.
Hrvatska tako staje uz bok ostalim državama članicama Inteligentnog prometnog sustava, čija je svrha pravodobno prepoznati opasnu radnju u prometu. S takvim se sustavima nadzora u drugim europskim zemljama najprije kretalo u tunelima, budući da su oni posebno kritični.
Javnosti najznačajnija novina, dakako, nove su, napredne kamere koje će uz brzinu kretanja vozila moći snimiti i njegovu unutrašnjost. Tako će kazne, osim prebrzim vozačima, stizati i onima koji se propuste vezati sigurnosnim pojasom ili ih kamera snimi kako tijekom vožnje koriste mobitel. Primjenu će naći i u hvatanju vozača motocikala koji prikrivaju registarske oznake na svojim dvokotačima.
Nove kamere bit će raspoređene na regionalnim, odnosno lokalnim cestama, jer one su u smislu prometne sigurnosti opasnije od autocesta. Na autocestama se, naime, razvijaju veće brzine, ali nesreća je manje jer nema klasičnih raskrižja, kao ni ostalih sudionika u prometu, poput pješaka i biciklista. Stoga se očekuje da će nove kamere znatno povećati sigurnost i na tim, nižerangiranim cestama.
Također, podaci o počinjenim prekršajima države članice Europske unije međusobno će razmjenjivati. U teoriji, to su činile i dosad, no kazne Hrvatima ipak nisu stizale iz svih država. No, nije svrha samo kažnjavanje, pa čak ni samo prevencija prekršaja, već i informiranje vozača. Hrvatska je turistička destinacija i iz godine u godinu buja količina vozila na našim cestama. Česti su zastoji, vozači najčešće nemaju u realnom vremenu pregled situacije na cesti. U budućnosti bi i oni, putem novih sustava za nadzor prometa, trebali biti u mogućnosti u realnom vremenu dobiti informaciju o prometu i stanju na cesti.
Nove kamere, uz još neku opremu, vrijede oko 1,55 milijuna eura. Po nekim informacijama, ukupno će ih biti postavljeno 1700, a očekuje se da će radovi instalacije ovog paketa kamera biti okončani najkasnije do sredine godine. Najviše novih fiksnih kamera bit će postavljeno u Splitsko-dalmatinskoj županiji. Grad Zagreb i Zagrebačka županija kamere dobivaju na 18 lokacija, dok je Zadar grad s najviše lokacija – 17. Još će se 115 uređaja za nadzor premještati, po principu dosadašnjih kamera koje u datom trenutku možda jesu, a možda i nisu u kućištu, budući da je kućišta tri puta više od kamera.
Uz nove kamere, nabavljeni su presretači za nadzor brzine vrijedni više od dva milijuna eura. Oprema se financira iz sredstava Nacionalnog programa sigurnosti prometa na cestama.
(vecernji.hr)