Renato Košić (23) iz Virovitice lani je kod prijatelja u Osijeku izgubio osobnu i otad je dobio hrpu računa koji, tvrdi obitelj, nisu njegovi, kao i opomene i ovrhe “utjerivača” dugova i poziv na sud. Njegova majka Anita (na slici) očajna je jer se ne mogu “ispetljati” iz slučaja ukradenog identiteta, piše 24sata.
– Nekoliko dana otkad je izgubio osobnu, otišao je na policiju po novu. Dobio ju je u travnju prošle godine. Mjesec dana nakon toga netko je s njegovom ukradenom osobnom sklopio ugovore o kupnji i korištenju mobilnih usluga kod tri operatera – T mobile, A1 i Tele2, sve u poslovnicama u Osijeku – kaže mama Anita.
SVE JE ZAVRŠILO NA SUDU
Svi ugovori su sklopljeni na dvije godine, a kupljeni su najskuplji mobiteli na tržištu. Za jedan Huawei P20 pro osoba je kod sklapanja ugovora platila 1800 kuna. A onda je obitelji stigao prvi račun. Sva tri operatera potvrdila su da imaju ugovore na ime njezina sina. Sve su prijavili policiji u Virovitici i napisali dopise operaterima te priložili dokaze o prevari.
– Nisu uvažili presliku ukradene i nove osobne. Tele2 i T mobile prodali su naš dug EOS Matrixu pa su poslali ovrhe i poziv na sud, a A1 je uzeo našu pritužbu u razmatranje i na kraju su nam poslali da je izvršenje ovrhe stopirano, a dug stavljen po strani – tvrdi Anita. Sad je dug za račune oko 5000 kuna. S obzirom na to da je sve došlo na sud, naša sugovornica kaže da su joj u osječkoj policiji, koja je preuzela slučaj, rekli da nisu radili istragu jer je sve na sudu. Pita kako to da u trgovinama nisu pregledali nadzorne kamere i zar trgovci ne gledaju lica kad sklapaju ugovore. Također, teleoperateri nisu htjeli dati kopije ugovora, čak ni na uvid.
– Treba pregledati kamere, no to je očito problem i operaterima i policiji – ogorčena je naša sugovornica. Jučer je gospođa Košić bila na sudu, na kojem sudac nije povjerovao da njen sin nije sklopio ugovore. Ona pokazuje da potpisi na ugovorima nisu isti kao sinov potpis, pa je zatražila vještačenje.
Odgovor su do ovog izdanja poslali samo iz A1.
– Dodatnom provjerom utvrđeno je da je pretplatnički ugovor sklopljen uz izgubljenu osobnu iskaznicu korisnika, koja je u tom trenutku bila nevažeća s obzirom na to da je u trenutku sklapanja ugovora korisniku već bila izdana nova iskaznica. Iz tog razloga dugovanje je u cijelosti poništeno i povučeno s utuženja, o čemu smo korisnika obavijestili pismenim putem – odgovorili su na naš upit. Drugi operateri nisu odgovorili. Iz Ministarstva unutarnjih poslova odgovorili su kako prevaranti sve češće kradu identitete i osobne podatke i to kako bi na tuđe ime naručivali proizvode i usluge ili upravljali bankovnim računima, pa i uzimati zajmove. Iz Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti odgovorili su kako operatere neprestano upozoravaju na krađe identiteta i prijevare.
– A korisnici imaju pravo raskinuti ugovor sklopljenog na daljinu u roku od 14 dana od dana dostave obavijesti o sklopljenom ugovoru ili u roku od godine dana ukoliko ovu obavijest nikad nisu zaprimili – kažu.
Dodaju da prevaranti u ovakvim slučajevima žele doći do skupih mobitela, a da se pojedincu ‘prepustiti’ pretplatu. Zato se uređaj može isporučiti samo na adresu korisnika, što je propisao HAKOM. Navode da operateri kod ovakvih prijevara u pravilu storniraju račun nakon što se okonča kazneni postupak. (24sata.hr)