Ljudski faktor je glavni uzrok prometnih nesreća i nezgoda, no nije i jedini. Uz njega, tu je i stanje ceste, ali i onog što se nalazi – na cesti. Naime, poznato je kako velik broj prometnih nezgoda nastaje upravo zbog smanjenog trenja između kotača i kolnika te zbog oštećenja gornje površine kolnika. Takva oštećenja nazivaju se udarne rupe ili jame. Takve udarne rupe nastaju zbog dotrajalog asfalta i njegove slabe kvalitete te lošeg održavanja (i ekstremnih uvjeta zimi). Do većih oštećenja ceste posebice dolazi u proljeće, osobito nakon jakih i dugotrajnih zima, piše HAK Revija.

No, osim rupa, na cestama je još jedna poprilično opasna stvar – a to su uspornici prometa, odnosno “ležeći policajci”. Kad se naleti na jednu “jaču” udarnu rupu ili oštećeni uspornik, šteta na automobilu je neizbježna, a zna dovesti i do prometne nezgode.

Kako doznaje HAK Revija od Željke Hlinke, pravne savjetnice Garancijskog fonda u Hrvatskom uredu za osiguranje, u slučaju oštećenja vozila zbog rupe na cesti, “ležećeg policajca” i ostale infrastrukture, potrebno je prijaviti štetni događaj nadležnoj policijskoj postaji.

– Također, treba utvrditi oštećenja na vozilu i to tako da se vlasnik vozila obrati osiguravajućem društvu u kojem ima sklopljen ugovor (policu) o osiguranju od automobilske odgovornosti, gdje će procjenitelj šteta sačiniti izvid štete, popisati oštećenja i fotografirati vozilo – navodi Željka Hlinka, te dodaje da za te radnje vlasnik vozila može angažirati i prometnog vještaka.

– Također, potrebno je utvrditi upravitelja ceste na kojoj je nastalo oštećenje vozila te istom podnijeti odštetni zahtjev – savjetuju u Hrvatskom uredu za osiguranje.

(revijahak.hr)