Drastično poskupljenje naftnih derivata zasigurno se odrazilo i još će se više odraziti na cijene proizvoda i usluga, a paralelno s tim i na standard građana. Osim što ćemo morati više izdvajati za osnovne potrebe, svaki prijeđeni kilometar osobnim vozilom bit će skuplji i “bolniji”. 

Visoke cijene goriva, ali i njihov štetan utjecaj na okoliš, neki su od razloga što posljednjih godina sve više ljudi odlučuje “razmisliti” o nabavci električnog vozila. 

Odlučiti se na taj pothvat nije jednostavno, što zbog cijene vozila koja je od 50 do 60 posto viša nego kad je riječ o benzinskim ili dizel motorima, što zbog ustaljenog straha i nelagode da će se baterija potrošiti prije nego li dođemo do odredišta ili stanice za punjenje, kojih iako ima više nego što je to bilo prije par godina, još uvijek se ne nalaze na svakom kutu.

Vlasnici električnih automobila, kojih je sve više i u Hrvatskoj, kažu da sve ovisi o tome radi li se o autu koji je proizveden prije ili nakon 2020. godine. Noviji modeli, naime, imaju bolje performanse i veći domet.

Da bi čuli iskustvo iz prve ruke, posjetili smo vlasnika električnog automobila u Virovitici, preciznije, u prigradskom naselju Milanovcu, a radi se o 22-godišnjem Denisu Videcu koji je ponosni vlasnik godinu i pol starog Peugeota 208.

IMG 20220412 132534

– Prezadovoljan sam. Priznajem da smo se moj otac Igor i ja pomalo dvoumili na početku, ali ipak smo odlučili isprobati, pa što bude. Kupili smo u Njemačkoj skoro novi automobil i krenuli u ovu avanturu. Smatram da nismo pogriješili, štoviše preporodili smo se, pogotovo ja koji većinom i vozim ovaj automobil – rekao nam je Denis i otkrio prednosti električnog Peugeota.

– Prva prednost električnih vozila je što uštedite puno novca vozeći ih, ne trošeći ga na gorivo i na održavanje. Servis električnih automobila je jeftiniji, a punjenje je čak tri puta povoljnije od točenja goriva. Također, na većini mjesta je punjenje auta na stanicama za punjenje besplatno ili kako bismo rekli, “za nula kuna”. Takve besplatne punionice nalaze se u svim većim sredinama, a najbliža nam je Bjelovar gdje postoje dvije punionice. Ostale punionice se plaćaju, pa tako na primjer u Virovitici za sada postoje dvije punionice na kojima se plaća 2,91 kn za 1 KW punjenja. Na autocestama je cijena nešto viša 3,91 kn za KW, a najjeftinije je ako ga punite doma, noću kada je struja jeftinija, što bi iznosilo 50 lipa za KW punjenja. Kapacitet spremnika je oko 50 KW.
Da pojednostavim, za oko 7,5 kuna mogu prijeći 150 km. Dakle, put do npr. Zagreba i natrag dođe me oko 15 kuna. Za jedno punjenje “do vrha” potrebno je 35 minuta i njime mogu prijeći 350 kilometara, pa onda ponovo na punjač. Raspored punionica u Hrvatskoj i naravno u cijeloj Europi dostupan je tako da si ljudi mogu izračunati kada i gdje će puniti – rekao nam je neke od prednosti Denis, napomenuvši pritom da se električna vozila kreću zahvaljujući baterijama koje su jako teške, ali koje s druge strane pridonose niskom težištu automobila jer su postavljene nisko, u podnicu automobila. Ističe kako na bateriju ima garanciju od 7 godina ili 160 tisuća prijeđenih kilometara.

IMG 20220412 132456

– To je značajna prednost jer na taj način smanjuju mogućnost prevrtanja u naglim promjenama smjera kretanja i općenito gledano, auto je puno stabilniji. Osim toga, i servis za njih je jeftiniji, a najčešći problemi su mehaničke prirode. I ne mogu ne spomenuti da električna vozila manje utječu na zagađenje životne sredine jer tijekom njihove vožnje nema emitiranja štetnih plinova u okoliš. Naravno, svatko o električnim vozilima ima svoje mišljenje i tako treba ostati i dalje, a što se mene tiče, ja ću se i dalje voziti “na struju” – zaključio je na kraju našeg razgovora Denis Videc. 

(www.icv.hr, bs; foto: B. Sokele)