Dolaskom lijepog vremena otvara se nova sezona „vjesnika proljeća“, ali na cestama. Riječ je o motociklistima, koji kao i biciklisti, sve više pune naše prometnice. Ove godine sezona počinje s crnim brojkama, odnosno većim brojem smrtno stradalih motociklista u prometu u Hrvatskoj, zbog čega su članovi MK „Kumovi“ Virovitica putem medija odlučili apelirati na sve vozače, osobito svoje bajkere, da se pridržavaju zlatnog pravila kad izlaze na cestu; držati oči otvorenima i poštovati pravilo brzine.
MK Kumovi danas broji tridesetak članova, a uz druženje i humanitarnu djelatnost, ogroman naglasak stavljaju upravo na preventivu te u tom pogledu surađuju s PU virovitičko-podravskom, ali i kolegama iz cijele Hrvatske.
Žele promijeniti percepciju javnosti, koja vozače motocikala često doživljava kao „divljake“ na cestama. Predsjednik kluba Mario Kopfer, čiji je otac također dugogodišnji bajker iz Virovitice, na cesti je i sam već 20 godina kao motociklist i kaže da je upravo suprotno.
-Pravi bajker će na svoje vozilo sjesti s onom starom roditeljskom: „pamet u glavu“ i neće izigravati frajera kako bi dokazao nešto sebi i drugima na cesti. Glavno što uvijek govorimo je; prvo treba dobro naučiti voziti. Ne praviti se važan, već poštovati pravila, osobito onog vezanog uz brzinu. Na cesti su svi jednaki, svi moraju poštovati isti zakon.
KONCENTRACIJA NA MAKSIMUMU
Tko sjedne prvi put na motocikl, zna kako je to drugi svijet u odnosu na automobil. Njega možeš voziti i automatski. Na motociklu uvijek moraš biti skoncentriran. Retrovizori, mrtvi kut, vozači, biciklisti, pješaci, životinje na cesti…Sve je opasnost. Svaka se sekunda nepažnje preskupo plaća – upozorava Kopfer koji s Kumovima, ali i sam redovno obilazi ne samo susrete po Hrvatskoj, već i Bosnu i Hercegovinu, Mađarsku.
Svaki vozač motocikla prvo će naučiti da poštuje brzinu, a onda i da se učini što više vidljivim drugim sudionicima u prometu. To nije uvijek lako, kaže Antonio Pucl, dopredsjednik Kumova iz Virovitice, koji je na motociklu već punih 45 godina. Ljubav prema adrenalinu, osjećaju slobode, mira i uživanja u vožnji motocikla naslijedio je od pokojnog oca, kao i niz korisnih savjeta kako se sretno vratiti kući.
Sa svojom Hondom prolazi stotine kilometara diljem Hrvatske, pazeći na osnovno: da se njegova silueta, kaže, uvijek vidi u nekom retrovizoru, kao i na to da ga primijete vozači koji na prometnicu izlaze iz svojih dvorišta ili parkirališta.
– Mi smo uvijek meta drugima, budući da smo na motociklu mala silueta koju vozači često ni ne primjete. Do nesreća najčešće dolazi kada nam drugi vozači oduzmu prednost. Od početka ove godine već je pet smrtno stradalih motociklista, a u gotovo svim slučajevima upravo je oduzimanje prednosti od strane drugih vozača bio uzrok nesreće.
Užasno nam je kad vidimo da će se dogoditi nalet na drugo vozilo, pješaka ili životinju na cesti; svjesni smo da idemo u nesreću, a ne stignemo reagirati. Čak ne svojom krivnjom, vozimo po propisima, već je riječ da nas vozač automobila jednostavno nije vidio na vrijeme ili je biciklist iz čista mira skrenuo na cestu točno pred nas.
VOZAČI ROMOBILA POSEBNA OPASNOST
Ni pješaci nisu uvijek oprezni na pješačkim prijelazima, a posebna su nam briga vozači romobila koji jure, bez gledanja.
I sam sam imao jednu situaciju. Vozač romobila samo je preletio ispred mene na pješačkom. Nije gledao ni cestu, pješački, pješake. Nije mu palo na pamet da stane i pogleda tko je drugi još na cesti uz njega – iz iskustva kaže Pucl.
Svake godine uoči nove sezone vožnje, bajkeri i kolegama, osobito početnicima, daju niz korisnih savjeta kako biti siguran sudionik u prometu i kako što kvalitetnije uživati u vožnji, bez da naštete sebi ili drugima. Dobar bajker nije frajer, upozoravaju Kumovi, nema mjesta za alkohol i volan, kao ni za divljanje, isprobavanje granica brzine i adrenalina. To je put koji traje vrlo kratko i za nikog se dobro ne završava.
Drugo, potrebno je imati kvalitetnu opremu koja će ne samo sačuvati zdravlje vozača, već i osigurati zaštitu u slučaju nesreće ili pada. Tajnik kluba Marin Rengel iz Pitomače kaže kako je osnova dobra i kvalitetna kaciga, kožna jakna i hlače s protektorima, rukavice, čizme…Sve mora biti po mjeri i homogenizirano. Nije to jeftin sport, ali je života vrijedan i zato se u opremu uvijek treba uložiti, poručuje.
-Na motociklu to je jedino što dijeli vozača od sveg drugog: ceste, vozila, prirode i što ga u slučaju nesreće jedino može i sačuvati. Nikakve naočale na oči, samo kaciga glavu čuva, kao i dobra oprema cijelo tijelo – ističe Rengel, koji ima savjet ne samo za kolege bajkere, već i druge vozače: ne letite brže nego vas vaš anđeo čuvar može pratiti!
Da nisu samo opaki „vozači i vozačice u crnom“, bajkeri dokazuju i velikim srcem uoči gotovo svih praznika i blagdana. Redovno se odazivaju na humanitarne pozive, pa skupljaju donacije za Socijalnu samoposlugu „Djelo ljubavi“, darivali su kao moto-mrazovi oko 500 mališana za Božić, u suradnji sa TZ Grada Virovitice, a za napuštene životinje u virovitičkom Skloništu pomoću kalendara koji su izradili prikupljali su donacije u vidu hrane i potrepština.
-Uvijek kažemo, bajkeri će vam prvi pomoći u nevolji i to smo mi u stvari. Volimo ljude, životinje, uživamo u svojim limenim ljubimcima i vožnji gdje nas motor odnese. A sve drugo je neka slika koju krivi pojedinci stvaraju o svima nama – poručuju Kumovi.
(www.icv.hr, mlo)