O starosti voznog parka u Hrvatskoj već se dugo raspravlja. S prosjekom od 14.3 godina sigurno nismo u vrhu u Europi, ali velika je vjerojatnost da će biti još gore. Isporuke novih automobila su limitirane zbog logističkih problema, a i cijene rastu do razine kada mnogi naši vozači sigurno neće razmišljati o novim automobilima nego o rabljenim vozilima.
U trokutu čovjek-cesta-vozilo, svaka je osovina bitna za poboljšanje prometne sigurnosti i definitivno žalosti da će trendovi kupnje novih automobila pokazivati usporavanje ili u najboljem slučaju stagnaciju. Na hrvatskim cestama mnogo je starih osobnih automobila ili M1 vozila, kako ih klasificiramo. HAK je pitao Centar za vozila Hrvatske (CVH) koliko je u prometu automobila koji su prešli više od 300.000 kilometara, što je ozbiljna granica.
Apsolutni rekorder je Volkswagen sa 59.389 takvih automobila s prosječnom godinom proizvodnje 2001., što bi, recimo, bio Golf četvrte generacije. Toliki broj Volkswagen treba tumačiti velikom popularnošću koju marka ima na tržištu. Daleko nakon Volkswagena slijede dvije premium marke, Audi i Mercedes-Benz s više od 19. tisuća primjeraka. Onda idu dva velika favorita naših kupaca, Opel i Škoda, pa BMW, Renault, Peugeot…
(revijahak.hr)