S obzirom na globalnu situaciju s virusom COVID-19, te kako je život izvan domova stavljen “na čekanje”, sve više i više ljudi se prebacuje u digitalni svijet.

Sve to rezultira velikim pritiskom na tvrtke koje pružaju bilo kakav oblik digitalnih usluga. To istovremeno predstavlja izazov ljudima koji rade u takvim tvrtkama kako bi održali stabilnost, kvalitetu i razinu usluge na visokoj razini, što od njih očekuju i korisnici usluga.

Rapidno se povećalo korištenje online chatova, online poziva, dopisivanja, općenito surfanja po web stranicama, korištenje video streaming platformi, slanje emailova, igranje online igrica i slično.

Blog1 01 gaming

Video pozivi zamjenjuju sastanke uživo, puno više se naručuje online jer ljudi ne izlaze iz svojih domova, dani se krate gledanjem filmova i serija ili igranjem multiplayer igrica, škole se prenose putem TV programa i YouTubea, rad je organiziran preko raznih online servisa.

Kako se u svijetu nameću sve rigoroznije mjere zbog pandemije, tako se i prometovanje ovakvim uslugama drastično povećava. Neke statistike govore kako je internetski promet u veljači porastao 20% u odnosu na siječanj ove godine, a u ožujku je promet porastao čak i za 40% u odnosu na siječanj.

Takve enormne brojke govore same za sebe i nije ih se moglo predvidjeti, barem ne u tako kratkom roku. Iz tog razloga, stručnjaci poduzimaju svakakve mjere kako bi osigurali kvalitetan rad online usluga.

Blog1 02 Skype

Primjerice, YouTube i Netflix generalno smanjuju kvalitetu svih video sadržaja u idućim mjesecima kako bi ublažili količinu podataka koji “teče” internetom i smanjili udar na telekome. Prema nekim istraživanjima, YouTube čini 35% globalnog internet prometa, a Netflix 15%. Svi ovakvi servisi blisko surađuju s vladama zemalja i operaterima diljem svijeta kako bi se minimizirala razina tehničkog, a i psihološkog stresa tijekom ovakvih nepredviđenih situacija.

Jedan od najvećih IXP (Internet eXchange Point) čvorišta u Europi DE-CIX iz Frankfurta također bilježi svjetske rekorde po pitanju povećanja korištenja podatkovnog prometa:

  • +10% prosječno povećanje preuzimanja podatka,
  • preko 9.1 Terabita po sekundi podatkovnog prometa (novi svjetski rekord),
  • 50% povećanje video konferencija (Skype, WebEx, Microsoft Teams, Google Hangouts Meet),
  • 25% povećanje online i cloud gaminga,
  • 25% povećanje prometa koji se odnosi na korištenje društvenih mreža.

Izvor: De-Cix, ožujak 2020. godine

Blog1 03 Internet usage update

Telekomunikacijski operateri imaju ključnu ulogu u pružanju potpore građanima za vrijeme trajanja ove krizne situacije. Zamijećen je i porast broja tvrtki koje se solidariziraju i potpomažu korisnike, a samim time i gospodarstvo, primjerice besplatnim pružanjem pomoći i besplatnim ustupanjem svojih servisa i usluga.

Pro-Ping Telekom je svim korisnicima Interneta koji imaju brzine manje od 10 Mbit/s, podignuo brzinu pristupa na 10 Mbit/s, istovremeno se suočavajući s povećanim opterećenjem mreže pri čemu intenzivno radi kako bi svima osigurali potpunu i još bolju uslugu.

Ako uzmemo u obzir objektivne okolnosti oko novonastale situacije, bilježimo značajan porast korisničkih upita svih kategorija. Primjerice, latencije (ping) do pojedinih online servisa su u porastu, što najviše primjećuju gameri. To je recimo posljedica opterećenosti globalne svjetske mreže i poslužitelja takvih servisa i usluga, jer svi bilježe činjenice spomenute u ovom tekstu.

Također, degradacija pojedinih usluga ne mora nužno biti posljedica širih razmjera, već može ovisiti i o internom načinu korištenja korisničkih kućnih mreža. Na primjer, svi ukućani sada istovremeno koriste svoje pametne telefone, tablete, računala, smart TV uređaje kako bi pristupili raznoraznim servisima i sadržajima.

Blog1 04 obitelj

U svakom slučaju faktora je puno, a mi se trudimo osigurati uslugu kao u “normalnim” uvjetima, odgovoriti na svaki korisnički upit i pružiti “digitalnu” potporu svim našim korisnicima.

Usput, želimo iskoristiti priliku da kroz ovaj tekst zahvalimo svim drugim ljudima bez kojih nam je život sada zaista puno teže zamisliti u ovim teškim trenucima: medicinskom osoblju, stožerima civilne zaštite, prehrambenoj industriji, trgovcima i blagajnicima, policiji i vojsci, medijima, stambeno-komunalnim djelatnostima, prijevoznicima i vozačima te svima ostalima koji se trude da život teče dalje, istovremeno izlažući i sebe i svoje obitelji riziku od zaraze korona virusom. Veliko im hvala!

A hvala i vama korisnicima u potpori i razumijevanju koju pružate nama u obavljanju naše djelatnosti, ali i odgovornosti i mjerama koje provodite sukladno odlukama Nacionalnog stožera civilne zaštite. (promo, pro-ping.hr, M. Cesarić)