Hrvatska zajednica tehničke kulture provela je u školskoj godini 2020./2021. Online smotru tehničkog stvaralaštva učenika osnovnih i srednjih škola i to u područjima obrada materijala strojarske konstrukcije, elektrotehnika, elektronika i automatika.
Cilj Online smotre je kontinuirano poticanje učenika osnovnoškolske i srednjoškolske dobi iz cijele Hrvatske na razvoj znanja, vještina i kreativnosti u osmišljavanju i izradi originalnih tehničkih tvorevina u različitim područjima tehničke kulture te javno predstavljanje njihovih tehničkih tvorevina u virtualnom okruženju.
Tijekom travnja, mentor Darko Špoljarić prijavio je učenike 3. razreda elektrotehnike Matea Šerera, Luku Predrevca i Josipa Maroša na Online smotru u kategoriji elektrotehnika/elektronika, a tema njihovog rada bila je RFID brava s kontrolom i evidencijom pristupa.
Brava koristi RFID tehnologiju (Radio Frequency Identification) za omogućavanje ulaska/izlaska u prostoriju. Korištenjem ove tehnologije nestaje potreba za fizičkim ključem te se u svakom trenutku može znati tko je ušao u prostoriju na temelju jedinstvenog RFID broja, a može se i snimati podatke o ulascima/izlascima. Sklop se temelji na Arduino tehnologiji, a programski kod razvili su i napisali sami učenici na dodatnoj nastavi iz radioničkih vježbi. RFID brava našla je i svoju praktičnu primjenu te je postavljena na vratima novouređenog laboratorija za robotiku i umjetnu inteligenciju u školi.
Nakon nekoliko ciklusa Online smotre opisani rad darovitih učenika Srednje škole Marka Marulića Slatina ostvario je ulazak u finale u kategoriji istaknutih radova iz područja elektrotehnike/elektronike.
– Uz ostale radove i naš rad će biti objavljen na Facebook mreži Hrvatske zajednice tehničke kulture kako bi se populariziralo znanje, vještine i kreativnost učenika te stručno-pedagoški rad njihovih mentora. Ovo je samo još jedan u nizu uspjeha i priznanja koja su naši učenici ostvarili tijekom ove školske godine – rekao je mentor Darko Špoljarić.
(www.icv.hr, adf, SŠ M. Marulića Slatina)